چای سبز را بیشتر بشناسیم و با خواص این دمنوش بیشتر آشنا شویم

امروزه در کافه ها و مکان های عمومی زیادی نام چای سبز را می شنویم این نوشیدنی جای خود را به خوبی در چند سال اخیر به خوبی در خانه های ایرانی جای داده است . اما امروز از خواص این دمنوش بیشتر برای شما شرح خواهیم داد پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

چای سبز و چای سیاه هر دو از برگ کاملیا تهیه می شوند .بنابراین اکثر افراد انتظار خواص مشابهی از هر دو دارند اما برنده میدان چای سبز است .اما علت پیروزی این دمنوش وجود ماده ای به نام کاتیچن است که نوعی آنتی اکسیدان است .این آنتی اکسیدان مفید در مرحله فرایند تولید چای سیاه از بین میرود .چای سبز به راحتی بخار داده می شود و پیچیده می شود .و فرایند تولید طولانی ندارد به همین خاطر است که خیلی از مواد مفید خود را حفظ میکند .

چای سبز 22

کاهش وزن

در بین مواد خوراکی انگشت شمار هستند موادی که بتوانند به کاهش وزن کمک کنند اما این دمنوش با بالا بردن متابولیسم بدن باعث سوخت و ساز بیشتر بدن خواهند شد .البته فراموش نکنید که چای سبز نمیتواند کالری بدست آورده شما از یک کیک شکلاتی را جبران کند .

سلامت قلب

با خوردن دوتا پنج فنجان این دمنوش در روز به راحتی می توانید ۲۶درصد احتمال ابتلا به سکته قلبی را از خود دور کنید . این دمنوش از لخته شدن خود در رگ ها جلوگیری می کند .

سلامت دهان

مصرف چای سبز باعث میشود که از رشد باکتری ها درون دهان جلوگیری شود خیلی از دندان پزشکان این دمنوش را یک فلوراید طبیعی می دانند .

کنترل دیابت

چای سبز به میزان ۳۳ درصد باعث کنترل انسولین و قند خواهد شد . در کشور چین از زمان های بسیار دور به خوردن این دمنوش برای حفظ سلامتی بسیار پایبند بوده اند . خیلی از محققان بالا بودن طول عمر را در چین مصرف مداوم این دمنوش میدانند.

چای سبز 1

منبع : دکور مد

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *