نور پردازی در دکوراسیون منزل چه اصول و قاعده ای دارد ؟

در طراحس دکوراسیون منزل مبحث نور پردازی یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین عموانل در طراحی دکوراسیون است.

نور پردازی به راحتی حال و هوای محیط و تاثیرات آن را تغییر می دهد . برای مثال نور پردازی وقتی به درستی و اصولی انجام نشود باعث می شود فضا دلگیر و کسل کننده شود همچنین ممکن است محیط را کوچکتر از آنچه که هست نشان دهد .

در صورتی که اگر قواعد و قانون های نور پردازی به خوبی در فضای مورد نظر رعایت شود حس خوبی به افراد منتقل خواهد کرد و دکوراسیون آنجا را چشم نواز و آرامش بخش می کند.

نور پردازی 0000

نکات کلیدی در نور پردازی وجود دارند که در این مطلب به بررسی چند مورد از آنها خواهیم پرداخت .

بهنر است برای نور پردازی به خوبی شرایط فضای مورد نظر را بررسی کنیم .

نور پردازی 76767

اگر شما خانه ای با سبک کلاسیک دارید و بیشتر وسایل شما هم از این سبک تبعیت می کنند بهترین گزینه برای نور پردازی استفاده از لوستر است .لوستر های زیادی در بازار با سبک کلاسیک موجود است ، شما با بررسی کافی از اتاق خود و فضای موجود می توانید از لوستر استفاده کنید مثلا اگر فضای زیاد و گسترده دارید میتوانید از یک لوستر بزرگ در مرکز استفاده کنید یا از چند لوستر برای نور پردازی استفاده کنید .

اما اگر فضای شما خیلی بزرگ نیست از لوستر های کوچک تر استفاده کنید .

نور پردازی 999

اگر مبل های خانه شما از سبک های قدیمی اروپایی پیروی می کنند بهترین وسیله برای نورپردازی آنجا چراغ های شیشه ای و رنگی هستند .که فضای اطراف را بسیار زیبا می کنند . اما اگر دکوراسیون خانه ی شما سبکی مدرن و جدید دارد باید بدانید که طراحان توصیه می کنند که در دکوراسیون های مدرن بهترین نحوی نورپردازی به صورت مخفی و غیر مستقیم است شما می توانید از لوستر هایی که برای سبک مدرن طراحی شده اند استفاده کنید . یا هالوژن ها را برای نور دهی بیشتر استفاده کنید .

منبع : دکور مد 

 

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *