ناخن های خود را چگونه سالم و قوی نگه داریم ؟

ناخنهای ما یکی از عواملی است که در زیبایی دستان شما تاثیر بسیاری دارد نگه داشتن ناخن بلند رابطه ی مستقیمی با سلامت ناخنهای شما دارد .در مطلب امروز نکاتی را برای محکم تر کردن ناخن های شما خواهیم گفت .

سعی کنید ناخنهای خود را با استفاده از ناخنگیر کوتاه کنید استفاده از سوهان یا قیچی باعث ترک خوردن بافت سالم ناخن شما می شود و با کوچکترین فشاری ناخن صدمه و یا شکسته شود .

ناخن ص3ص

برای شستشو یا استفاده آب و مواد شوینده حتما از دستکش استفاده کنید مواد شوینده متاسفانه دشمن جدی ناخنها هستند و باعث پایین آمدن مقاومت آنها می شود .رطوبت مدام برای ناخنها و استفاده مداوم از آب ناخنهای شما را نرم می کند . سعی کنید ناخنها را در معرض آب و رطوبت قرار ندهید .

ناخن سبسب

استفاده از کرم های دستی که چربی کافی برای پوست دارد باعث می شود پوست اطراف ناخن شما سالم و می ماند و باعث پس حتما از کرم دست در طول روز استفاده کنید .توجه داشته باشید که تغذیه یکی از مهمترین عواملی است که ارتباط مستقیمی دارد. کلسیم یکی از موادی است که برای داشتن ناخنها و استخوان ها بسیار مهم است در ريیم غذایی خود حتما شیر و ماست و تخم مرغ و حتی سیب زمینی پخته شده را حتما جای دهید .

ناخن یثلبیث

یکی از راههایی که به سلامت ناخنهای شما کمک شایانی می کند این اسن که شب ها ناخنهای خود را با روغن زیتون و روغن نارگیل چرب کنید. راه دیگری برای محک شدن ناخنها استفاده از آبلیمو و نمک است سعی کنید ناخن های خود را سه مرتبه در هفته در محلول آبلیمو و نمک قرار دهید به مدت ۲۰ دقیقه ، توجه داشته باشید که لاک روی ناخن های شما نباشد .

سهی کنید برای مدت طولانی لاک ها را روی ناخن ها نگه ندارید یا اگر مجبور به این کار هستید بهتر است که مدتی به ناخن ها استراحت دهید و از هیچ گونه لاک و برق ناخنی استفاده نکنید این کار باعث می شود تا سطح خارجی ناخن شما هوا بخورد و زمینه ساز قارچ و به خطر افتادن سلامن ناخن شما نشود . سعی کنید ناخن های خود را در طول روز حتی برای مدت کوتاه در معرض نور خوزشید قرار دهید ویتامین D یکی از علل جذب کلسیم در بدن ماست .

منبع : دکور مد

ماسک موی عسل و روغن زیتون

روغن بنفشه و فوایدبی نظیر آن برای پوست صورت و بدن و موهایی درخشان و سالم

 

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *