منزلی گرمابخش داشته باشید .

گرمای منزل به داشتن بخاری و … نمی باشد بلکه به رنگهای گرم و وسایل درون منزل است .

در فصل سرد زمستان هم می توان از زندگی لذت برد، بدون این که احساس سرما و افسردگی کرد. با استفاده از شومینه و وسایل گرمایشی دیگر و دکوراسیون زیبا می توان خانه ای گرم و دلچسب داشت. اگر می خواهید دکوراسیون زمستانی منزلتان را خودتان انجام دهید، راهنمایی های زیر به کارتان خواهدآمد.
بودجه بندی
پیش از شروع دکوراسیون خانه، مقدار بودجه و همچنین زمان مورد نیازتان را در نظر بگیرید و بررسی کنید برای هر بخش از خانه چه کاری در زمینه دکوراسیون می خواهید انجام دهید.
منزلی گرمابخش داشته باشید .

رنگ مناسب

اگر می خواهید فضای خانه تان کاملا رنگ و لعاب زمستانی بگیرد، باید از رنگ هایی استفاده کنید که روی سرما تاکید کند. از طرفی دیگر اگر دوست دارید سرما را فقط از پشت پنجره ببینید، رنگ های گرم را به کار برید. از رنگ های سرد می توان به ترکیب رنگ سفید با رنگ های آبی، خاکستری، نقره ای، آلویی و یا آلبالویی اشاره کرد. در رنگ های گرم هم سفید وجود دارد اما این بار در ترکیب با رنگ های قهوه ای، قرمز و زرد است. برای این که متوجه شوید، چه رنگی مناسب است باید به وسایل و مبلمان خانه تان توجه کنید.
منزلی گرمابخش داشته باشید .

تزیینات فصلی

فصل زمستان مانند هر فصل دیگر زیبایی های خود را دارد، بنابراین بهتر است تزیینات مربوط به این فصل را فراموش نکنید. می توانید از تاج گل و قاب عکس های زمستانی و هر چیز دیگر که به زمستان خوشامد می گوید، در تزیینات خانه تان به کار برید. حتی می توانید به تختخواب، پتوها و بالش ها و یا مبلمان خانه تان و اتاق نشیمن و هر قسمت از خانه تان، نیز حال و هوای زمستانی بدهید. تزیین حیاط خانه می هم می تواند روزهای برفی زمستان را به زیبایی نشان دهد.
منزلی گرمابخش داشته باشید .

انتخاب تزیینات مناسب هر فصل

اگر بسیار پرمشغله هستید و نمی توانید هر فصل، تزیینات خاص آن فصل را انجام دهید. به ویژه که در زمان گذر از فصل پاییز به زمستان ممکن است بسیار سرتان شلوغ باشد، بنابراین از تزییناتی استفاده کنید که مناسب هر فصلی باشند و یا از رنگ هایی استفاده کنید که تقریبا در هر فصلی کاربرد دارند. رنگ هایی مانند نارنجی، قرمز، زرد و کرم مناسب هستند. همچنین بالش های رومبل های راحتی تان را از رنگ های مختلف استفاده کنید و فقط مناسب یک فصل خاص نباشد.
 منزلی گرمابخش داشته باشید .

فضایی گرم و دنج

اگر در خانه تان شومینه دارید، از آن استفاده کنید. مبلمان تان را در اطراف شومینه بچینید و از شعله گرم آن هر روز لذت ببرید. اما اگر شومینه تان صرفا تزیینی است می توانید داخل آن را دکوری از طرح های چوب آتشین بچینید و شومینه ای روشن را تداعی کنید. بدین ترتیب اتاقتان به جایی دنج و دوست داشتنی تبدیل می شود.
 منزلی گرمابخش داشته باشید .

استفاده از شمع

با استفاده از شمع های معطر، فضای اتاقتان را خوشبو کنید. از شمعدانی های طلایی رنگ یا برنجی استفاده کنید، چرا که با رنگ های گرم خود، فضای خانه تان را بیش از پیش گرما می بخشند. از رایحه های زمستانی نیز می توان به دارچین، گل میخک، پرتقال، کاج و انواع چوب ها اشاره کرد. البته به جای شمع های واقعی می توانید از شمع های آل ایی دی استفاده کنید، بدین ترتیب خطر آتش سوزی هم در کار نخواهدبود.
منزلی گرمابخش داشته باشید .

پرده های زمستانی
برای گرمای بیشتر می توانید از پرده های حرارتی استفاده کنید. این پرده ها جلوی هدررفت گرمای داخل خانه را می گیرند. در ضمن اگر می خواهید نور بیشتری به فضای خانه تان وارد شود، می توانید از پرده هایی استفاده نمایید که به دلیل نوع خاص پارچه آن، گرمای بیشتری را در خود حفظ می کند اما جلوی تمام نور خورشید را نیز نمی گیرد.
منزلی گرمابخش داشته باشید .

فرش و روفرشی

با اضافه کردن روفرشی های متنوع روی فرش های خانه تان می توانید فضای گرم تری به وجود آورید. اتاق های بزرگتر خانه برای این کار مناسب هستند. بسته به نوع فرش و یا مبلمان خانه تان می توانید، از روفرشی های متنوع و زیبا استفاده کنید.
منزلی گرمابخش داشته باشید .
برگرفته از برترینها /ی

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *