مشکل خانه های ایرانی در چیدمان چیست ؟

خانه های ایرانی در چیدمان و وسایل و همچنین در طراحی منزل دارای اشتباهاتی هستند که در این مطب به آنها می پردازیم.

فرش در خانه ایرانی
 مشکل خانه های ایرانی در چیدمان چیست ؟
اشکال کار در استفاده از فرش کجاست؟باور کنید داشتن یک فرش بزرگ ۶ متری اصلا ایرادی ندارد و شکل و شمایل خانه‌ تان را به دور از مد روز و … نمی‌ کند. مطمئن باشید داشتن یک فرش کوچک غیر متناسب با لوازم خانه می‌ تواند خیلی بیش تر توی ذوق بزند. پس بهتر است بدانید جای فرش در خانه کجاست!

راه حل چیست؟به بزرگ‌ترین وسیله‌ ای که توی اتاق نشیمن دارید توجه کنید. یک مبل سه نفره؟ با این حساب فرشتان باید طوری باشد که از هر طرف مبل به اندازه ۳۰ سانتی متر بیرون زده باشد. این قانونی است که این روزها بیش تر طراحان مد به آن پایبند هستند. اگر فرش بزرگ دوست ندارید ایرادی ندارد.

جوری فرش را انتخاب کنید که همه پایه‌ های مبل‌ها بیرون باشند و فرش کلا وسط افتاده باشد. برای اتاق خواب هم داستان همین است. اگر قرار است زیر تخت فرش باشد باید از هر طرف ۳۰ سانتی متر یا حتی بیش تر فرش معلوم باشد. اگر هم فرش کوچک انتخاب می‌ کنید باید درازای آن با عرض تخت حتما یکی باشد. وگرنه نداشتن فرش خیلی بهتر است! هم چنین دکوراسیون زیبای ایرانی با فرش های اصیل ایرانی می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

روشنایی خانه ایرانی

 مشکل خانه های ایرانی در چیدمان چیست ؟
اشکال کار در روشنایی کجاست؟ما ایرانی‌ ها عادت عجیبی داریم. این که موقع خرید خانه همه دنبال خانه‌ های نورگیر هستیم اما به محض نقل مکان همه پنجره‌ ها را با پرده‌ های چند لایه ضخیم می‌پوشانیم. بماند که خیلی‌ ها از آستری هم استفاده می‌ کنیم. غافل از این که نور طبیعی مهم‌ترین عنصر زیبایی خانه است.

راه حل چیست؟

دیگر زمان استفاده از پرده‌های چند لایه گذشته است. اگر می‌خواهید خانه‌ ای به روز داشته باشید پرده‌ ها را هر قدر می‌ توانید سبک انتخاب کنید. پارچه حریر بهترین گزینه است. استفاده از لوردراپه‌ ها هم می‌تواند کارساز باشد. این طوری روزها خانه حسابی نور دارد و شب‌ ها پوشش مناسبی برای جلوگیری از نور. البته پیشنهاد امروز طراحان مد استفاده نکردن از پرده است. چه ایرادی دارد پنجره آشپزخانه‌ ای که به خانه همسایه مشرف نیست پرده نداشته باشد؟  یک قانون مهم دیگر! از گذاشتن وسایل بزرگ جلوی پنجره‌ ها خودداری کنید! البته می توانید قبل از هر تصمیمی با پرده های متفاوت در دکوراسیون آشنا شوید.

دیوارهای خانه های ایرانی

 مشکل خانه های ایرانی در چیدمان چیست ؟
اشکال اول دیوارها کجاست؟هر دیوار خالی خانه را نباید با یک قاب یا تابلوی خاص پر کرد. چه ایرادی دارد که اصلا یکی از دیوارهای خانه سفید و دست نخورده باقی بماند؟ پر کردن همه دیوارها با یک وسیله تزیینی یا قاب از ایرادهای بزرگ در دکوراسیون خانه است.

راه حل چیست؟

یک دیوار بزرگ را که دید خوبی هم دارد انتخاب کنید و قاب عکس‌ ها و تابلوهای دوست داشتنی‌تان را آن جا نصب کنید. بزرگ و کوچک فرقی ندارد. فقط مطمئن باشید که در نصب آن ها رعایت توازن را کرده‌ اید. چون در غیر این صورت دیوار بزرگتان خودش به هم ریختگی می‌آورد. کافی است از مطالب مربوط به دیزاین دیوار و تابلوهای خلاقانه  استفاده کنید.

اشکال دوم دیوارها کجاست؟

مشکل خانه های ایرانی در چیدمان چیست ؟

سفید استخوانی! رنگ دیواری که در خانه‌ های ما زیاد دیده می‌شود. دیگر بخواهیم خیلی خلاقیت به خرج دهیم یکی از دیوارها را کاغذ دیواری می‌ کنیم و باز دوباره دور تا دور سفید استخوانی!

راه حل چیست؟

درست است که رنگ روشن خیلی اوقات فضای خانه را باز می‌ کند اما توی خانه‌ های روشن این سفید استخوانی دیگر زیاد دلنشین نمی‌ شود. دیوارها روشن باشند اما رنگی. لیمویی، آبی آسمانی و … چرا در پالت رنگ‌ های اتاق نشیمن ما این رنگ‌های شاد روشن جا ندارند؟ شاید باید بهترین ترکیب رنگ ها در دکوراسیون را بشناسید!

مبل‌ در خانه های ایرانی

 مشکل خانه های ایرانی در چیدمان چیست ؟
اشکال کار مبلمان کجاست؟این روزها کوسن‌ های با نقش و طرح‌ های زیادی به بازار آمده‌ اند.  اما قرار نیست هر کوسن زیبایی با طرح متفاوتی به خانه ما راه پیدا کند بلکه باید بدانیم که در بین مدل کوسن، چی برای خانه ما بهتره؟ اصلا یکی از بزرگ‌ ترین اشتباه‌ های دکوراسیون خانه ما ایرانی‌ ها همین استفاده از کوسن‌ های زیاد با طرح‌ های ناهم خوان است.

راه حل چیست؟

دو کوسن در هر طرف کاناپه. البته بسته به عمق کاناپه می‌ توانید یک کوسن بزرگ و باریک‌ تر برای وسط استفاده کنید اما دیگر واقعا تعداد کوسن‌ های روی مبل بیش تر نباشد. ضمنا هماهنگی رنگ و طرح را که یادتان نرفته! حتی بافت پارچه کوسن‌ ها را هم باید با هم یکی در نظر بگیرید.

برگرفته از برترینها /ی

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *