ماکارونی با گوشت چرخ کرده

ماکارونی خوشمره به سبک ایرانی خیلی راحت تهیه می شود و مواد لازم آن هم بسیار ساده هستند به همین خاطر هم از آن دست غذاهایی حساب میشود که در وقت و امکانات کم هم میتوانیم به سراغش برویم. اما این غذای ساده طرفداران خاص خودش را هم دارد. مخصوصاً اگر ماکارونی با گوشت چرخ کرده و ته دیگ سیب زمینی ترد و لذیذ باشد . با ما در این مقاله از آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخکرده آشنا کنیم .

میتوانید بخوانید : ماکارونی با سویا

میتوانید بخوانید : ماکارونی با مرغ

مواد لازم برای ماکارونی با گوشت چرخ کرده مقدار لازم برای ۴ نفر
ماکارونی۴۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ایینصف یک عدد
سیر۱ حبه
آب لیمو۱ عدد
روغنبه مقدار لازم
قارچ۷ عدد متوسط
سیب زمینی۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
نمک ،فلفل ،زردچوبهبه مقدار لازم
میتوانید بخوانید : ماکارونی با قارچ

میتوانید بخوانید : ماکارونی با پنیر پیتزا

مایه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

ابتدا یک عدد پیاز متوسط را می شوریم و با چاقو پوست می کنیم. سپس آن را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم. در داخل یک تابه مقدار کافی روغن مایع می ریزیم. وقتی روغن داغ شد پیاز را داخل تابه می ریزیم. کمی نمک نیز به پیاز ها اضافه می کنیم و پیاز را با روغن خوب تفت می دهیم. سپس ۱ حبه سیر را نیز رنده می کنیم و با پیاز تفت می دهیم تا بوی آن بلند شود.

در این مرحله گوشت چرخ کرده مخلوط گوساله و گوسفندی را به تابه پیاز داغها اضافه می کنیم و با پیاز ها تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. ۵ دقیقه که گوشت را با پیازها تفت دادیم ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به گوشت اضافه می کنیم تا خوشرنگ شود. همچنین نمک فلفل و زردچوبه را به میزان لازم برای مزه گوشت به آن می زنیم.

سپس در این مرحله برای پختن گوشت ۱ لیوان آب به تابه گوشتها و پیازها اضافه می کنیم همچنین ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو نیز به گوشت اضافه می کنیم.  درب ماهی تابه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت آرام داخل آب جوش  بپزد و منتظر می شویم تا آب گوشت بخار شود.

وقتی آب گوشت در حال بخار شدن بود و تقریبا ۱۵ دقیقه آخر، یک عدد فلفل دلمه ای کوچک را با آب می شوریم و با چاقو به صورت نگینی خرد می کنیم و داخل گوشتها می ریزیم. حالا قارچ را می شوریم و با چاقو برش ورقه ای می دهیم و به تابه گوشت اضافه می کنیم تا ماکارونی ما خوشمزه تر شود. (اضافه کردن فلفل دلمه ای و قارچ اختیاری است اما غذا را خوشمزه تر می کند.) وقتی آب درون تابه کاملا از بین رفت مایه ماکارونی اماده است.

میتوانید بخوانید : ماکارونی ساده

میتوانید بخوانید : ماکارونی مجلسی

ماکارونی با گوشت چرخ کرده

آبپز کردن ماکارونی

سپس در این مرحله برای پختن ماکارونی ابتدا یک قابلمه آب را روی گاز می گذاریم و منتظر می شویم تا آب به جوش آید وقتی آب جوش آمد کمی روغن و نمک داخل آب قابلمه می ریزیم  تا ماکارونی به هم نچسبد و ۴۰۰ گرم ماکارونی رشته ای را به آب جوش درون قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم ماکارونی داخل آب بجوشد تقریبا ۱۵ دقیقه زمان لازم است تا ماکارونی نرم شود. وقتی ماکارونی نرم شد آن را آبکش می کنیم و کمی اب سرد نیز روی آن می ریزیم.

میتوانید بخوانید : ماکارونی پنه

میتوانید بخوانید : ماکارونی آشیانه ای

سپس در این مرحله در کف یک قابلمه مقداری روغن مایع می ریزیم و سیب زمینی را پوست می کنیم و به صورت ورقه ای برش می دهیم و در ته قابلمه  بعنوان ته دیگ استفاده می کنیم.سپس با کفگیر کمی از ماکارونی ها را کف قابلمه می ریزیم و روی آن مایه ماکارونی می ریزیم و با دست کمی مواد را قاطی می کنیم . سپس دوباره روی گوشتها، ماکارونی می ریزیم و لایه لایه این کار را تکرار می کنیم تا مواد ما تمام شوند. سپس در قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم ماکارونی روی شعله ملایم گاز دم بکشد.

وقتی ماکارونی دم کشید آن را در یک ظرف مناسب می کشیم و با سس قرمز و جعفری تزیین می کنیم. این غذای خوشمزه برای وعده غذایی ناهار و حتی شام  همراه با سالاد و سبزی قابل استفاده است.

میتوانید بخوانید : مک اند چیز

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *