ماکارونی با مرغ

ماکارونی یکی از غذاهای مورد علاقه کودکان و همین‌طور بزرگسالان است، غذایی که ته‌دیگ سیب‌زمینی چرب و جذابش هوش از سر همه می‌برد، همچنین طرز تهیه ماکارونی با مرغ هم آنقد ساده و راحت است که همه می‌توانند با کمترین مواد اولیه، آن را در خانه تهیه کنند. البته جدا از روش سنتی قدیمی، امروزه ما با روش‌های مختلفی و البته با انواع و اقسام ماکارونی و پاستا، غذایی آماده می‌کنیم که گاهی تنها ۱۰ دقیقه از ما وقت می‌گیرد. ماکارونی از آن دسته غذاهایی است که انواع سس‌ها را می‌توانید برای آن آماده کنید. با ما دراین مقاله از آشپزی همراه باشید تا شما را با دستور پخت ماکارونی با مرغ آشنا کنیم .

میتوانید بخوانید : ماکارونی با سویا

میتوانید بخوانید : ماکارونی با گوشت چرخ کرده

مواد لازم برای ماکارونی با مرغ مقدار لازم برای ۴ نفر
ماکارونی۵۰۰ گرم
سینه مرغ۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
رب گوجه۴ قاشق غذا خوری
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
روغنبه مقدار لازم
سیب زمینی۲ عدد متوسط
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زرد چوبه و دارچینبه مقدار لازم

ماکارونی با مرغ

طرز تهیه ماکارونی با مرغ

برای تهیه ماکارونی با مرغ، در ابتدا مرغ را به قطعات بسیار کوچکی برش بزنید. سپس پیاز ها را خلالی کرده وبه همراه سیر نگینی شده در روغن تفت دهید، سیر، بو و طعم خوشی به مرغ خواهند داد . بعد سینه مرغ را به آن اضافه کرده، شعله را کم کنید و نیز درب ظرف را ببندید تا سینه مرغ کمی نرم شود، می توانید یک فنجان آب نیز به آن اضافه کنید.

میتوانید بخوانید : ماکارونی با قارچ

میتوانید بخوانید : ماکارونی با پنیر پیتزا

زمانی که گوشت مرغ به طور کامل پخته و سرخ شد، فلفل دلمه ای خرد شده و رب را به آن اضافه کنید و سپس مواد را هم بزنید تا رب سرخ شود، حال نمک و فلفل و دارچین را اضافه کرده و گاز را خاموش کنید.

برای تهیه ماکارونی در مرحله بعدی، درون قابلمه ای مناسب، آب را جوشانده و سپس نمک، زردچوبه را داخل آب بریزید و در آخر ماکارونی را اضافه کنید. زمانی که ماکارونی بین دو انگشتان دستتان له شد، به طوری که یک رشته نازک استخوانی باقی ماند، یعنی وقت آبکش کردن ماکارونی رسیده، بنابراین آن را درون آب کش خالی کرده و آب سرد روی آن بریزید. سپس کف قابلمه را چرب کرده و سیب زمینی هایی که قبلا حلقه حلقه برش زده اید را در کف قابلمه چیده و سپس یکی در میان مخلوط مرغ و ماکارونی را ریخته و دم کنید.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *