ماکارونی با قارچ

برای پخت ماکارونی از انواع مواد غذایی مختلف نظیر گوشت قرمز و گوشت مرغ و قارچ و سویا و انواع سبزیجات و … استفاده می شود که ماکارونی با قارچ یکی از خوشمزه ترین انواع ماکارونی است؛ در طرز تهیه ماکارونی با قارچ از ماکارونی و گوجه فرنگی و قارچ و رب و پیاز و فلفل و نمک و فلفل دلمه ای استفاده می شود.برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

میتوانید بخوانید : ماکارونی پنه

میتوانید بخوانید : ماکارونی با پنیر پیتزا

طرز تهیه ماکارونی با قارچ

یکی از راحت ترین و سریع ترین و البته متداول ترین روش طرز تهیه ماکارونی با سس قارچ و گوشت است که در کمتر از ۱۵ دقیقه آماده می شود . ماکارونی با سس قارچ و گوشت رو با انواع سبزیجات و صیفی جات مانند ذرت ، سیب زمینی ، ذرت و کلم و قارچ ترکیب کنید علاوه بر اینکه خوشمزه تر و سالم تر میشود کالری  و کلسترول ماکارونی رو نیز کاهش می دهد  و برای ته دیگ ماکارونی می توانید از نان ، سیب زمینی و بادمجان استفاده کنید .

مواد لازم برای ماکارونی با قارچمقدار لازم برای ۴ نفر
ماکارونی شکل دار یا سادهیک بسته ۵۰۰ گرمی
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیازیک عدد بزرگ
سیب زمینییک عدد متوسط
فلفل دلمه اییک عدد متوسط
قارچ۲۰۰ گرم
ذرت و نخود فرنگیبه میزان دلخواه
رب گوجه فرنگی۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبهبه میزان لازم

ماکارونی با قارچ

آماده کردن سس ماکارونی با قارچ

  • پیاز را به صورت نگینی خورد کنید  و یا با رنده درشت رنده کنید با روغن در تابه کمی تفت دهید تا طلایی شود.
  • گوشت را به پیاز اضافه می کنیم  و به اندازه ای تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.
  • سپس قارچ ها رو تمیز کنید حتما با آب سرد و البته اول با چاقو سیاهی های روی قارچ و تمیز کنید و بعد به صورت ورقه ای خورد کنید.
  • و فلفل دلمه را خرد یا خلال های نازک کنید و به مایه اضافه کنید
  • یک تا دو دقیقه در تابه را بگذارید تا فلفل دلمه ها کمی نرم شوند سپس درب ظرف را بردارید و رب ، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به ماهیتابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود
  • اگر برای مهمانی و تولد ماکارونی آماده می کنید برای اینکه ماکارونی مجلسی تر شود از زعفران هم می توانید در سس ماکارونی استفاده کنید
  • و در نهایت ذرت و یا نخود سبز (در صورت تمایل) به مواد اضافه کنید
میتوانید بخوانید : ماکارونی با سویا

میتوانید بخوانید : ماکارونی با مرغ

روش دم کردن ماکارونی

برای پخت رشته های ماکارونی ظرفی مناسب با حجم ماکارونی در نظر بگیرید و در آن آبجوش بریزید و نمک و رشته های ماکارونی رو به صورت درسته و یا از وسط نصف کنید و داخل قابلمه بریزید.

برای جلو گیری از چسبندگی رشته ها به هم کمی روغن به ماکارونی اضافه کنید برای پخت بهتر رشته ماکارونی میتوانید بعد از ۵ الی ۸ دقیقه یکی از رشته ها را بیرون اورده و از وسط نصف کنید. در صورتی که بافت میانی ماکارونی سفت نبود می توانید با آب سرد آبکشی کنید .

ته ظرف را کمی روغن ، آب و زعفران یا زردچوبه و کنحد بریزید و سیب زمینی هایی که به صورت حلقه ای و نازک خورد کرده اید در کف قابلمه بچینید و به صورت لایه به لایه مواد و ماکارونی را بریزید و روی شعله قرار دهید .

۵ دقیقه اول شعله را زیاد کنید تا به اصطلاح داخل قابلمه بخار بپیچد و سپس  شعله را کم کنید و ۱۵ دقیقه زمان بدهید تا بخوبی غذا دم بکشه و به همراه انواع سالادها فصل ، کلم و یا شیرازی سرو کنید .

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *