ماکارونی با سویا

ماکارونی با سویا یک غذای ویژه ای است که علاقه مندان زیادی در سرتاسر دنیا دارد .در هر جای دنیا ماکارونی به روش های گوناگونی تهیه می شود . برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

میتوانید بخوانید : ماکارونی با گوشت چرخ کرده

میتوانید بخوانید : ماکارونی با مرغ

مواد لازم برای ماکارونی با سویا مقدار لازم برای ۴ نفر
ماکارونی یک بسته ۵۰۰ گرمی
پیاز درشت۱ عدد
سویا۱ پیمانه
روغن به مقدار لازم
فلفل دلمه ای۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱-۲ قاشق غذاخوری
سیر۲-۳ حبه
آب لیمو۱ قاشق غذاخوری
آویشن ،زردچوبه ،نمک و فلفلبه مقدار لازم

ماکارونی با سویا

طرز تهیه ماکارونی با سویا

ابتداسویا را در آب گرم خیس کنید و بعد از نیم ساعت در صافی ریخته و با دست خوب بفشارید تا آب سویا کاملاً گرفته شود.بعد داخل ماهی تابه بدون روغن بریزید وچند دقیقه بدون روغن روی حرارت هم بزنید تاآب باقی مانده در سویا تبخیر شود.
حالا سویا را کناربگذارید تا بعد.

میتوانید بخوانید : ماکارونی با قارچ

میتوانید بخوانید : ماکارونی با پنیر پیتزا

مایع ماکارونی

پیاز و سیر را ریز خرد کنید و باچند قاشق روغن تفت دهید تا نرم شود، فلفل دلمه ای را ریز خرد کنید وهمراه سویای آب گرفته به پیاز اضافه کنید وپنج شش دقیقه تفت دهید و نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و حدود سه چهاردقیقه ی دیگر تفت دهید وبعد ـبلیمورا ب آن اضافه کنید . سپس یک و نیم پیمانه آب درون آن ریخته و اجازه دهید با حرارت کم بپزد و به روغن بیفتد.

 پختن ماکارونی

در یک ظرف مناسب آب به اندازه لازم ریخته و با دو قاشق غذا خوری نمک و مقداری زردچوبه ، روی حرارت بجوشانید تا به رنگ نارنجی شود .
وقتی آب جوشید ماکارونی را داخل آب جوش ریخته و اجازه دهید تا ماکارونی بپزد . حدوداًبرای پخت ماکارونی پنج الی ده دقیقه کافی است . بعد از پخت ، ماکارونی را در صافی ریخته و دوسه لیوان آب سرد روی آن بریزید تا نمک اضافی آن گرفته شود و ماکارونی ها بهم نچسبند .بعد داخل ظرفی که می خواهید ماکارونی را دم کنید ، کمی روغن ریخته و روی حرارت گذاشته تا گرم شود بعد ظرف رااز روی حرارت بردارید و یک تکه نان لواش یا سیب زمینی های ورقه ای را ،به عنوان ته دیگ بگذارید .بعد مخلوط سویا و ماکارونی آبکش شده را با هم مخلوط کنید وروی ته
دیگ بریزید و با دم کنی و شعله پخش کن حدود بیست دقیقه با حرارت ملایم دم کنید.

حال غذایتان آماده است .نوش جان

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *