ماکارونی آشیانه ای

ماکارونی آشیانه ای، یک فرم جذاب از ماکارونی و یا در واقع پاستا می باشد. که ظاهر زیبای آن به تنهایی می تواند اشتها را بیشتر نماید. همچنین جزو آن دسته از غذاهای بسیار خوشمزه و ساده‌ای است که می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف، وعده‌های غذایی بسیار خوشمزه و هیجان‌انگیزی را با آن تهیه کرد. ظاهر متفاوت ماکارونی اشیانه و اینکه بعضی‌ها نمی‌توانند در هنگام پخت آن را درست مانند آشیانه در بیاورند، سبب شده است تا بسیاری از افراد، این محصول را از سبد خرید و منوی غذایی خود حذف کنند. چه شما هم جزو این دسته از افراد باشید و پخت ماکارونی آشیانه‌ای برایتان کاری سخت باشد و چه مشکلی با پخت این ماکارونی خوشمزه نداشته باشید و فقط به دنبال بهترین روش برای پخت آن باشید، این مقاله از آشپزی دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستید.

میتوانید بخوانید : ماکارونی با قارچ

میتوانید بخوانید : ماکارونی با پنیر پیتزا

مواد لازم برای ماکارونی آشیانه ای مقدار لازم برای ۳ نفر
ماکارونی آشیانه ای۱/۲ بسته
قارچ۱۰ عدد
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز متوسط نگینی۲ عدد
سیر رنده شده۳ حبه
رب گوجه ‌فرنگی۲ قاشق غذا خوری
پوره گوجه فرنگی۲ پیمانه
روغنبه مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبهبه مقدار لازم
پودر آویشنبه مقدار دلخواه
پاپریکا و پنیر پارمسانبه مقدار دلخواه

ماکارونی آشیانه ای

میتوانید بخوانید : ماکارونی پنه

میتوانید بخوانید : ماکارونی مجلسی

طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای

۱ . ماکارونی را به صورت فشرده داخل قابلمه بچينيد. داخل قابلمه آب بريزيد؛ در حدي كه روي ماکارونی را بگيرد. روغن و نمك اضافه كنيد. قابلمه را روی حرارت بگذارید. حدود ٨ دقيقه زمان بدهيد تا آرام بجوشد. سپس ماکارونی را با يك كفگير بزرگ طوری كه شكلشان را از دست ندهند، داخل یک آبكش بگذاريد.
 
۲ . برای درست کردن مایه ماکارونی ، پياز و نیمی از سير را در روغن تفت بدهيد. به ترتيب گوشت چرخ كرده. ادويه ها و رب را اضافه كنید وتفت دهيد. قارچ ورقه شده را در تابه ‍‌اي بزرگ و با حرارت بالا تفت بدهيد تا آب نیندازد. سپس آن را هم به مایه اضافه كنيد.
 
۳ . پوره گوجه‌فرنگی و سير رنده شده را با هم تفت بدهید تا سس گوجه و سیر آماده شود. داخل ظرفِ سرو، سس گوجه و سير را بریزید و کف ظرف پهن کنید. پاستاها را روي آن بچينيد. وسط ماکارونی را گود كنيد و آنها را با مایه قارچ و گوشت پر کنید.
 
۴ . روی آنها کمی پودر آويشن و پنير پارمسان بريزيد. ظرف را يك ربع در فر گرم شده با حرارت ١٨٠ درجه سانتیگراد بگذارید تا پنير آب شود. غذا را گرم سرو کنید.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *