ماسک های ساخته شده از مواد طبیعی و خانگی برای داشتن پوستی شفاف و روشن

همه ی ما به دنبال پوستی شفاف و روشن هستیم و حاضر هستیم برای داشتن پوستی شفاف و روشن هزینه های زیادی بابت دارو های شیمیایی و غیر طبیعی بپردازیم .
اگر پوست شما مشکل جدی ندارد می توانید از ماسک های طبیعی و مواد تازه برای شفاف کردن و روشن کردن پوست خود استفاده کنید .
مواد طبیعی و تازه برای شفاف کردن پوست بسیار مفید هستند .اما باید به این نکته هم توجه لازم را داشته باشید که جذب خیلی از ویتامین ها و مواد مغذی برای پوستی بهتر فقط از طریق پوست جذب نمی شود و باید در کنار استفاده از آن تغذیه ای سالم و مفید داشت .
در این مطلب برای شما چند ماسک شفاف کننده و روشن کننده پوست که به راحتی می توان آنها را در خانه تهیه کرد آورده ایم .

ماسک
ماسک اول:
۲ قاشق آبلیمو (ترجیحا از آبلیموی تازه استفاده شود )
۲ قاشق جوانه گندم (به صورت پودر )
این ماسک برعکس ظاهر ساده خود تاثیر بسیاری بر روی پوست شما خواهد داشت .نباید انتظار داشت که فقط با یک یا دو بار استفاده از این ماسک پوست شما تغییر چشم گیری داشته باشد بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که قبل از استفاده از هر ماسکی بهتر است که پوست خود را ب خوبی تمییز و خشک کنید . این ماسک باید حداقل به مدت ۱۵ روز و هروز استفاده شود بعد از روز دهم شما تغییرات پوست خود را مشاهده خواهید کرد .
برای تهیه ماسک جوانه گندم و آبلیمو را به خوبی با هم مخلوز کنید و اجازه بدهید تا دمای آن به دمای اتاق یکی شود سپس ماسک را روی پوست خود قرار دهید و اجازه بدهید تا ۲۰ دقیقه روی پوست شما بماند ، بعد از بیست دقیقه با آب ولرم پوستتان را بشویید و اجازه دهید تا پوست شما خشک شود، بهتر است برای خشک کردن پوستتان از حوله استفاده نکنید .
بهترین زمان استفاده از هر ماسکی شب هاست
این ماسک هم مثل سایر ماسک ها بهتر است شب استفاده شود تا زودتر بتواند تاثیر بگذارد اما اگر شما شب ها نمی توانید از ماسک استفاده کنید بهتر است از این ماسک صبح ها استفاده کنید.
ماسک دوم :
۲ قاشق سدر (بهتر است به صورت پودر شده و آرد مانند باشد )
۲ قاشق شیر ( بهتر است شیر کم چرب استفاده شود )
۱ قاشق روغن زیتون
برای تهیه این ماسک ابتدا شیر و سدر را به خوبی با هم مخلوط می کنیم اگر شیر کم بود و خمیر به دست آمده خیلی سفت بود میتوانید شیر بیشتری اضافه کنید . اگر دوست نداشتید از شیر استفاده کنید می توانید از آب استفاده کنید .

ماسک
نکته دیگری که بهتر است در باره این ماسک بدانید این است که این ماسک می تواند لکه های قهوه ای و جای جوش ها را بهبود ببخشد اگر لکه های شما زیاد است به جای روغن زیتون می توانید از روغن کرچک استفاده کنید .
منبع : دکور مد

جوش ها و آکنه های صورت راباماسک های طبیعی و خانگی درمان کنید

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *