ماسک موز و خواص آن

یکی از ماسک هایی که باعث لطافت پوست شما می شود و در اکثر آشپز خانه ها وجود دارد .برای تهیه ماسک موز ابتدا یک موز رسیده را به همراه پوست آن میکس کنید و به صورت پوره در آورید سپس یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید .
اجازه دهید تا دمای آن با دمای اتاق یکی شود سپس با کمک فرچه آن را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه روی پوست شما استراحت کند. بعد از آن با کمک آب سرد صورت خود را بشویید .

موز یریر
ماسک موز را به صورت دیگری هم استفاده میکنند که بیشتر مناسب پوست های چرب و آکنه دار است به این صورت که سه قاشق غذاخوری ماست و دوقاشق جوانه گندم و یک قاشق چای خوری عسل به موز پوره شده اضافه می کنند .این ماسک هم مثل ماسک قبلی به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه باید روی پوست بماند و بعد از آن با آب سرد شستع شود .
اگر پوست صورت شما شل شده و یا در سطح پوست خود منافظ باز دارید از ماسک سرکه سیب و جوانه کندم استفاده کنید این ماسک فواید بسیاری برای پوست دارد از جمله باعث درخشندگی پوست و سفت شدن آن می شود و از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری می کند و منافذ باز پوست شما را به مرور زمان می بندد ، همچنین ضد چروک است.

موز یلری

برای حفط رطوبت پوست و طراوت آن بهترین ماده شیر است شما میتوانید به کمک ماسک شیر و جونه گندم پوست خود را از خشکی محفوظ کنید .

ماسک جو دو سر و ماست یکی از ماسک های پوست صورت است که در کشور های زیادی استفاده شده و توسط دکتران و متخصصان پوست به افراد پیشنهاد می شود .

موز سیسیب

برای تهیه این ماسک ابتدا یک لوان آب را روی حرترن قرار دهید هنگامی که به جوش آمد ۵ قاشق جو دو سر به آن اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه هم بزنید .و از روی حرارت بردارید هنگامی که خنک شد یک قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید ، یک قاشق چای خوری عسل و یک سفبده تخم مرف اضافه کرده و خوب به هم بزنید ت مواد با هم مخلوط شوند . یک لایه از این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید .این ماسک خاصیت لایه برداری خوبی دارد و به عنوان یک لایه بردار هم می توان استفاده کرد.

منبع : دکور مد

 

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *