قناری ها و هر آنچه باید درباره این پرندگان زیبا و خوش صدا بدانیم ؟

معرفی قناری

قناری پرنده‌ ای نسبتا ریز ، زیبا، و با صدایی دلپذیر و دلنشین است که حضور آن در بین انسان ها می‌ تواند باعث آرامش و شادی اطرافیان است . این پرندهزیبا به دو صورت اهلی و وحشی وجود دارد و جثه‌ ای کوچک و ظریف  دارد و ابعاد  طول بدن آن بین ۱۳ تا ۲۴ سانتی‌ متر می باشد  و به صورت متوسط در حدود ۱۷ سانتی‌ متر می‌ باشد. بزرگ‌ ترین گونه قناریها ، نژاد فری پاریسی است که ابعاد  بدن آن به ۲۴ سانتی‌ متر می‌ رسد.

قناری 1 قناری 2 قناری 4 قناری

قناریها مانند مرغ عشق و فنچ  ها دانه خوار می باشند .پاهای قناریها  دارای سه  انگشت رو به جلو است  و یک انگشت رو به عقب دارد.  برخلاف مرغ عشق قناریها بالا رونده نیستند و شاخه نشین حساب می شوند..امروزه پرورش این پرنده ها در ایران بسیار رایج  شده و افراد زیادی اقدام به تکثیر این پرنده نموده و جوجه‌ های آن را به علاقه‌ مندان می‌فروشند. جالب است بدانید جنس نر این پرنده آواز می‌خواند و جنس ماده فقط برای جوجه کشی و تکثیر استفاده می شود.

قناری 8

قناری 11

تعیین جنسیت قناری

تعیین جنسیت قناریها اهمیت زیادی دارد زیرا که قناریها از  آغاز بلوغ شروع به آواز خواندن می‌ کنند و صدای دلنشین این پرندگان بیشتر توسط جنس نر تولید می‌ شود، به همین دلیل جنس نر این پرنده نسبت به جنس ماده از لحاظ اقتصادی ارزش بیشتری دارد و باقیمت بالاتری به فروش می‌رسد. تعیین جنس قناریها از روی مشخصات ظاهری کار دشواری است و نیاز به تجربه و دقت کافی دارد، برخی از پرورش دهندگان با تجربه می‌توانند از روی برخی مشخصات ظاهری و رفتاری و آواز خوانی پرنده جنس آن را تشخیص دهند.

قناری 22

نژادهای قناری

تقسیم قناری ها بر اساس :

بر اساس رنگ :  کاروتنی ،ملانینی ، آلبینیسم

بر اساس نوع صدا و آواز خوانی :قناری آوازخوان آمریکایی، قناری آواز خوان روسی و قناری آواز خوان ایرانی

بر اساس شکل ظاهری و ترکیب مانند :لانکشایر، یورکشایر، جیبر ایتالیایی، جیبوسو اسپانیایی، نورویچ، کاکلی کرست، کاکلی گلستر،

قناری 55

قناری 99

منبع : دکور مد

 

مطلب پیشنهادی

میز ناهار خوری

دی ایران فروشگاه آنلاین میز های تلویزیون،ناهار خوری،کنسول + قیمت

در فروشگاه آنلاین دی ایران مشکل کم تنوعی و گرانی مبل و انواع میزهای ناهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *