خورشت فسنجان با گوشت

خورشت فسنجان که یکی از اصیل‌ترین غذاهای ایرانی است، سالهاست در دسته غذاهای مورد علاقه توریستان نیز قرار گرفته است. به دلیل وجود رب انار و گردو این خورشت مقوی و مجلسی به شمار می‌رود. یکی از مزایای این خورشت، روش‌های مختلف طبخ آن است که طعم‌ها و مزه‌های مختلفی را در دستور پخت آن می‌توان به کار برد تا متناسب با تمام ذائقه‌ها باشد.مثلا میتوان آن را با گوشت قلقی یا چرخکرده یا مرغ و اردک طبخ کرد . با وجود اینکه جنوبی‌ها به مزه شیرین و شمالی‌ها به مزه ترش آن تمایل دارند اما باید گفت که طعم ملس این خورش ، پرطرفدارترین انتخاب است. با ما در این آموزش آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش فسنجان با گوشت آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: خورش فسنجان مجلسی
مواد لازم برای فسنجان با گوشتمقدار لازم برای ۴ نفر
گوشت راسته یا مغز راننیم کیلو
مغز گردونیم کیلو
پیاز۱ عدد
رب انار۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
زعفرانبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
نمک و فلفلبه مقدار لازم

خورش فسنجان با گوشت

طرز تهیه خورش فسنجان با گوشت

  • روغن را در دیگ داغ کنید و پیاز رنده شده را به آن اضافه کنید و پیاز را تفت دهید.
  • به محض این‌که رنگ پیاز تغییر کرد گوشت تکه‌تکه شده به پیاز اضافه کنید و آن را با پیاز تفت دهید.
  • مغز گردو را نیز در این مرحله به مواد اضافه کنید و چند دقیقه با گوشت تفت دهید. این کار باعث می‌شود بوی خامی گردو گرفته شود و برای روغن‌انداختن آماده شود.
  • مقداری زعفران را در آب جوش دم کنید و به همراه رب انار به مواد اضافه کنید.
  • حال که مواد اصلی را تهیه کردید مقداری آب جوش به مواد اضافه کنید و در دیگ را ببندید و بگذارید تا مواد در حدود ۳۰ دقیقه درون دیگ بپزد.
  • به غذا سر بزنید و اگر دیدید آب آن کم شده مقداری آب سرد به آن اضافه کنید. اضافه کردن آب سرد به گردو کمک می‌کند تا روغن بیش‌تری تولید کند.
  • در نهایت زیر دیگ را کم کرده و برای ۲ الی ۳ ساعت بگذارید روی شعله‌ی کم بماند تا گوشت و مواد فسنجان به خوبی بپزد. بسته به جنس گوشت مورد استفاده ممکن است زمان پخت کمی بیش‌تر هم بشود.
می توانید بخوانید: خورش فسنجان با گوشت قلقلی

فسنجان که آماده شد آن را در ظرف بکشید و به همراه پلپ و سرو کنید. اصل فسنجان همیشه ترش و مقداری ملس است. برخی از افراد دوست دارند تا فسنجانی که می‌خورند شیرین باشد. این افراد در آن مرحله که رب انار را به مواد اضافه می‌کنند می‌توانند مقداری شکر هم در آب حل کرده و به خورشت اضافه کنند تا شیرینی مورد نظرشان به دست آید. در هر صورت فسنجان با گوشت هم بی‌نهایت خوش‌مزه است و ارزش امتحان کردن را دارد

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *