خورش فسنجان با مرغ

خورشت فسنجون یا فسنجان یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین خورشت‌های ایرانی است. خواستگاه و اصالت این خورش از استان گیلان است. اما به دلیل طعم بی‌نظیر و خوشمزه آن در اکثر شهرهای ایران پخته می‌شود. این غذا معمولا با گوشت یا مرغ برای ناهار درست می‌شود . با ما در این آموزش آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: خورش فسنجان مجلسی
مواد لازم برای خورش فسنجان با مرغمقدار لرازم برای ۴ نفر
مرغ۴ تکه
گردو۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب انار۵ قاشق غذا خوری
شکر۳ قاشق غذا خوری
برگ بو(اختیاری)۲ عدد
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

خورش فسنجان با مرغ

می توانید بخوانید: خورش فسنجان شمالی

طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ

۱
گردوها را چرخ کنید ، درون قابلمه مقداری آب سرد بریزید و گردوها را اضافه کنید سپس حرارت را زیاد کنید تا آب بجوش بیاید ، پس از اینکه آب جوش آمد حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۲ – ۳ ساعت گردوها با آب بجوشد تا کاملا به روغن بیافتد.
۲
در این مدت مرغ را آماده کنید ، پیاز را ریز کنید و بهمراه تکه های مرغ درون قابلمه ای جداگانه بریزید ، کمی روغن بریزید ، فلفل ، نمک ، زردچوبه و برگ بوها را اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید ، پس از اینکه مرغ کمی سرخ شد ۲ لیوان آب اضافه کنید و ۱ ساعت با حرارت ملایم بگذارید مرغ نیم پز شود.
۳
پس از پخت گردوها و زمانی که به روغن افتاد میتوانید رب انار را اضافه کنید ( رنگ تیره خورش از پخت گردو بدست میاید و رب انار برای ایجاد طعم ترش و ملس به غذا کاربرد دارد ) ، شکر و کمی نمک اضافه کنید سپس فسنجان را تست کرده و چاشنی را بنابر میل تان تنظیم نمائید.
۴
پس از اینکه طعم مطلوب را بدست آوردید مرغ پخته را اضافه کنید و حدود ۲ ساعت بگذارید مرغ درون فسنجان با حرارت ملایم بجوشد ، پس از این مدت زمان فسنجان را در ظرف بریزید و همراه با برنج سرو کنید.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *