غذایی سرشار از فیبر برای گیاهخواران

کسانی که گیاه خواری می کنند رژیم هایی را باید رعایت کنند تا این روند غذایی به آنها ضربه وارد نکند .

این برگر خوشمزه گیاهی با ترکیبی از سبزیجات درست شده‌ که پروتئین و فیبر مورد نیاز‌تان را نیز تأمین می‌کند.

میزان سرو: ۲ نفر

مواد لازم:

  • نان همبرگر: ۲ عدد
  • سس باربیکیو: ۲ قاشق سوپ خوری
  • برگ کاهو: ۲ عدد
  • خیارشور: به مقدار لازم
  • روغن زیتون: به مقدار لازم

مواد لازم چیزبرگر:

  • پیاز (رنده شده): یک عدد
  • هویج (رنده شده): یک عدد
  • سیب زمینی (رنده شده): یک عدد
  • کدو سبز (رنده شده): نصف یک عدد
  • برگ جعفری (ریز خردشده): ۴ الی ۵ عدد
  • سیر (له شده): یک حبه
  • تخم مرغ: یک عدد
  • پودر سوخاری: ۴ الی ۵ قاشق سوپ خوری
  • عدس (پخته): یک پیمانه
  • سویا سس: یک قاشق سوپ خوری
  • زیره (پودر شده): یک دوم قاشق چای خوری
  • ادویه کاری: یک دوم قاشق چای خوری
  • نمک: به مقدار لازم
  • فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
  • پنیر چدار (ورقه ای): ۴ عدد
طرز تهیه:
۱٫ برای تهیه چیزبرگرها، پیاز، هویج، سیب زمینی و کدو سبز رنده شده را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید.
۲٫ برگ جعفری ریز خردشده، سیر له شده، تخم مرغ، پودر سوخاری و عدس پخته را اضافه و مخلوط کنید.
۳٫ سویا سس، زیره پودر شده، ادویه کاری، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید.
۴٫ مواد را ورز دهید و گلوله هایی به اندازه نارنگی از آن جدا کرده و کف دست خود پهن کنید.
۵٫ روغن زیتون را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید و برگرها را در آن سرخ کنید.
۶٫ برگرها را برگردانید و دو ورقه پنیر چدار را روی هر یک از برگرها قرار دهید تا هنگام سرخ شدن ذوب شوند.
۷٫ نان های همبرگر را از وسط برش داده و روی کف نان ها مقداری سس باربیکیو بمالید.
۸٫ برگ کاهو، برگر، خیارشور را اضافه کنید و برش دیگر نان ها را روی آنها قرار دهید.
۹٫ چیزبرگرها را گرم سرو کنید. نوش جان!
برگرفته از برترینها/ی

مطلب پیشنهادی

غذاهای سالم ایرانی

سعی کنیم غذاهای ایرانی که با حداکثرروغن و … درست می کنیم را سالم تر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *