سوپ خامه ای

سوپ خامه ای یکی از انواع سوپ های محبوب در سرار جهان است که با روش ها و مواد متنوعی تهیه می شود. این سوپ خوشمزه  که شباهت زیادی به سوپ جو سفید دارد را می توانید جایگزین پیش غذاهای تکراری مثل سوپ جو یا سوپ شیر کنید.سوپ خامه یکی از سوپ‌های بسیار خوش‌عطر و طعم، مجلسی و ساده برای پذیرایی‌های رسمی و میهمانی‌های فصول سرد سال است.بنابراین برای بهبود سرماخوردگی بسیار مفید است. این سوپ از نظر مواد اولیه کاملاً سالم است و در رده‌ی غذاهای سلامت قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با خیال راحت این سوپ را برای کودکان و سالمندان هم سرو کنید. سوپ خامه، همان‌طور که از نام آن پیداست، سوپی با بافت سبک و خامه‌ای است. مواد تشکیل‌دهنده آن باید به‌گونه‌ای باشد که رنگ خامه‌ای آن را تحت تاثیر قرار ندهد. با ما در این مقاله آشپزی همراه باشید تا شما را با دستور پخت سوپ خامه ای آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: سوپ شیر و قارچ

می توانید بخوانید: سوپ شیر و خامه و قارچ

مواد لازم برای سوپ خامه ایمقدار لازم برای ۴ نفر
جو۳۰۰ گرم
هویج۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
شیر۱ ونیم لیتر
خامه۲۰۰ گرم
مرغنصف سینه مرغ
روغن۲ قاشق غذا خوری
آرد۳ قاشق غذا خوری
آبلیمو۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم

سوپ خامه ای

می توانید بخوانید: سوپ شیر مجلسی

طرز تهیه سوپ خامه ای

۱.
ابتدا جو را در ظرفی ریخته هویج را خورد میکنیم و سیب زمینی را رنده میکنیم و به جو اضافه کرده آب میریزیم تا پخته شوند
۲.
بعد اینکه پخته شد کنار میگذاریم تا کاملا خنک شود و تا وقتی در حال خنک شدن هست در ظرفی دیگر روغن را ریخته کمی روی شعله قرار میدهیم نباید روغن داغ شود فقط کمی مایع شود کافیست . شیر را اضافه کرده و میگذاریم گرم شود نباید شیر پخته شود.
۳.
بعد موادی که قبلاً آماده کردیم و به شیر اضافه میکنیم بعد اشکنه های مرغ را پودر کرده و نمک و فلفل را به سوپ اضافه میکنیم درب ظرف را کج گذاشته اجازه میدهیم جوش ریز بخورد .
۴.
بعد در کاسه ای آرد را اضافه کرده و چند قاشق از سوپ را در آن میریزیم با همزن هم میزنیم بعد به سوپ اضافه میکنیم و میگذاریم با جوش ریز بخورد .
۵.
در کاسه ای دیگر خامه و آبلیمو را هم میزنیم تا کاملا نرم و آب بشه بعد چند قاشق از سوپ را در خامه میریزیم هم میزنیم بعد به سوپ اضافه میکنیم و حرارت گاز را خاموش میکنیم .
۶.
و در آخر سرو میکنیم و با فلفل و جعفری تزیین میکنیم .

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *