سوپ تره فرنگی

تره فرنگی از سبزیجات بسیار مغذی است و خواص زیادی دارد این سوپ بدون شیر است و از شیر در آن استفاده نشده است . سوپ تره فرنگی انواع مختلف دارد در برخی دستورها شیر وجود دارد و برخی دستورات بدون شیر است . معمولا در کنار تره فرنگی سبزیجات دیگری نیز استفاده می شود تا طعم سوپ متعادل و دلپذیر شود .سوپ تره فرنگی یک سوپ معروف و محبوب فرانسوی است و جز سوپهای پایه و مهم این کشور است که دستور تهیه آن بین المللی شده و در سراسر دنیا این سوپ خوشمزه سرو می شود .با ما در این مقاله آشپزی همراه باشید تا شما را با دستور طبخ سوپ تره فرنگی آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: سوپ کلم بروکلی

می توانید بخوانید: سوپ کلم

مواد لازم برای سوپ تره فرنگیمقدار لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد متوسط
تره فرنگی۴ بوته
هویج۲ عدد
پیاز۲ عدد
شیر۱ لیوان
خامه صبحانه۱ بسته
آب مرغ۴ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

سوپ تره فرنگی

می توانید بخوانید: سوپ اسفناج

می توانید بخوانید: سوپ گشنیز

طرز تهیه سوپ تره فرنگی

مرحله اول

ابتدا آب مرغ را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه سیب زمینی را به صورت ریز خرد می کنیم و با آب سرد به خوبی می شوییم تا نشاسته های روی بافت سیب زمینی از بین برود، سپس به آب مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه هویج را پوست می گیریم و به صورت نگینی ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سیب زمینی و هویج با حرارت ملایم بپزند. در ادامه تره فرنگی را به صورت ریز خرد می کنیم و داخل یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

پیازها را هم به صورت خلالی خرد می کنیم و به همراه روغن زیتون به تابه حاوی تره فرنگی اضافه می کنیم. تابه را روی حرارت قرار می دهیم و ۱۰ دقیقه پیاز و تره فرنگی را به همراه کمی زردچوبه روی حرارت بسیار ملایم تفت می دهیم تا سبک شوند.

مرحله چهارم

حالا مخلوط پیاز و تره فرنگی را به قابلمه سوپ اضافه می کنیم تا به همراه سیب زمینی و هویج بپزند. پس از اینکه تمام مواد سوپ به خوبی پختند نمک و فلفل سیاه سوپ را اندازه می کنیم و سوپ را به وسیله میکسر یا مخلوط کن به پوره تبدیل می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مجددا سوپ پوره شده را به قابلمه بر می گردانیم و شیر را به ان اضافه می کنیم و اجازه می دهیم شیر کمی بجوشد و سوپ به غلظت مورد نظرمان برسد، سپس سوپ را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

حالا خامه را در یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس یکی دو ملاقه از سوپ را به ان اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس به قابلمه سوپ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خامه به خوبی با سوپ یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا سوپ ما اماده است و می توانیم آنرا سرو کنیم. برای سرو سوپ هم آنرا داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم و چند تکه نان تست برشته داخل سوپ قرار می دهیم. برای تزیین سوپ هم از تره فرنگی و خامه می توانیم استفاده کنیم.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *