قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
خانه / خودمان بسازیم / زندگی شاد و دلپذیر با تغییرات رفتاری خوب + راههای بهتر شدن در زندگی
زندگی شاد

زندگی شاد و دلپذیر با تغییرات رفتاری خوب + راههای بهتر شدن در زندگی

روزهای کودکی را به خاطر بیاورید که زندگی شاد و  لذتبخش بود، در زندگی بزرگسالی هم مشکلات را آسان بگیرید با دید مثبت به همه زندگی نگاه کنید تا زندگی خوشحالی را بگذرانید در این مقاله شش تغییر رفتاری خوب را به شما می آموزیم تا به کارگیری آنها به زندگی شاد و دلپذیر دست پیدا کنید.

 

 

زندگی شاد

شما این قدرت را دارید که زندگی شاد داشته باشید، این گفته‌ی گروه بسیاری از روانشناسان است که رازهای شاد را آشکار می‌کند.

آنها می‌گویند شادی واقعی، خیلی بیشتر از یک لبخند بر روی صورت است در واقع روشی است که ما به دنیا نگاه می‌کنیم.

افراد شاد، روی پیروزی‌ها و معجزات کوچک، بیشتر از مشکلات تمرکز می‌کنند.

به جای گرفتار شدن در ترس و نگرانی، در هر موقعیتی احتمالات خوب را ببینید و با همین تغییر رفتاری به زندگی شاد برسید.

 

بیشتر بخوانید:قوانین موفقیت در زندگی و اصولی که هر کس باید بداند

 

آنها در مقابله با مشکلات، اعتماد بنفس دارند و با هدف زندگی می‌کنند شما هم می‌توانید این حالت ذهنی را داشته باشید، حتی اگر در حال حاضر در زندگیتان، نا امید هستید. اگر معمولا بدبین هستید یا بمدت طولانی بدبین بوده‌اید، شش رفتار خوب زیر را بپذیرید و آنها را بکار ببرید:

زندگی شاد

برای داشتن زندگی شاد آرزوهایتان را به بخت ربط ندهید

اگر از بسیاری از ما پرسیده شود که چه چیزی ما را خوشحال می‌کند می‌گوییم وقتی خوشحال خواهیم بود که در قرعه کشی برنده شویم، شغل بهتری داشته باشیم یا وزنمان کاهش یابد.

مطمئنا رویدادهای بیرونی و اشیاء مادی مانند یک ماشین جدید، یا حقوق بیشتر می‌توانند به شما احساس خوشبختی دهند.

 

زندگی شاد

رابطه آرامش و داشتن زندگی شاد

چند دقیقه در روز را در تنهایی و سکوت بگذرانید. سوزان ویلیس، مربی زندگی می‌گوید: واقعیت‌های زندگی مدرن، ما را مجبور به فکر کردن در مورد مسائل نگران کننده می‌کند.

یک زمان ساکت به شما این امکان را می‌دهد که آن سر و صداها را قطع کنید و متوجه شوید که واقعا چه چیزی برایتان مهم است.

 

زندگی شاد

بیشتربخوانید:روش های ایجاد انگیزه و نگهداری آن برای انجام کارها

در دفتر وقایع روزانه‌تان چیزی بنویسید، تمرینات تنفسی پاکسازی ذهن انجام دهید و آرام بنشینید.

این تمرین، به شما کمک می‌کند که به دو روش شادی را پیدا کنید. اول، جلوی ترشح هورمون‌های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول را می‌گیرد.

اگر این هورمون‌ها تولید شوند، شما مضطرب، تحریک پذیر و ناراضی می‌شوید.

 

زندگی شاد

در زندگیتان، بدنبال خیر و خوبی باشید

کارشناسان می‌گویند اگر می‌خواهید واقعا زندگی شاد داشته باشید، عادت کنید که در زندگی‌تان بدنبال خوبی باشید.

هر روز لیستی از پنج چیزی که دوست دارید و از آن لذت می‌برید تهیه کنید.

شاید از آغوش گرفتن فرزندتان لذت می‌برید یا از اینکه وقت دارید تا با همسرتان شام بخورید، سپاسگزارید.

اینکه چطور این قدردانی را انجام می‌دهید به خودتان بستگی دارد.

بعضی پیشنهاد می‌کنند که قبل از هر وعده‌ی غذایی، در ذهنتان آنها را بررسی کنید. می‌توانید هر روز روی ۵ چیز ثابت تمرکز کنید.

 

زندگی شاد

مانند یک دوست، با خودتان رفتار کنید

اگر به روش‌های منفی با خودتان صحبت کنید، نمی‌توانید زندگی شاد داشته باشید.

افکار منفی باعث ترشح هورمون‌های استرس می‌شود و در نتیجه احساس بدتری پیدا می‌کنید.

بسیاری از ما، یکسری انتقادات تند و خشن داریم که بی وقفه در ذهنمان در جریانند.

قول دهید که به افکارتان توجه کنید و وقتی متوجه افکار منفی شدید، آنها را با افکار مثبت جایگزین کنید.

 

زندگی شاد

کسی را به شام دعوت کنید

عادت دیگری که می‌تواند شما را به زندگی شاد برساند، بخشنده بودن است.

استفان کوپ می‌گوید: «بودا می‌گفت اگر ما قدرت بخشندگی را برای ایجاد شادی درک می‌کردیم، هرگز به تنهایی غذا نمی‌خوردیم.»

او توصیه می‌کند که بیشتر کارهای سخاوتمندانه انجام دهید.

همه‌ی ما انگیزه‌های طبیعی برای بخشندگی داریم.

شاید بهانه بیاورید که نمی‌خواهید پول خرج کنید. اما دفعه‌ی بعد که یکی از این افکار به ذهنتان رسید، به آن عمل کنید.

بخشش، باعث ایجاد شادی می‌شود، کسی که می‌بخشد در واقع گیرنده احساسات خوب هم می تواند باشد.

زندگی شاد

یک لیست از لحظات شاد تهیه کنید

در نهایت برای زندگی شاد، شما باید استعدادهای خود را بشناسید و هر روز از آنها استفاده کنید.

بسیاری از مردم، زندگیشان را صرف تلاش برای رفع نقاط ضعفشان می‌کنند، برای نقاط قوت‌تان، بیشتر انرژی بگذارید.

حداقل یک هفته، لیستی از این لحظات شاد تهیه کنید و در روز بعد، آنها را مطالعه کنید.

تعدادی از لحظات شاد خود را انتخاب کنید و با خودتان قرار بگذارید تا جایی که می‌توانید، آن‌ها را تکرار کنید.

 

زندگی شاد

 

برگرفته ازمجله موفقیت/ی

مطلب پیشنهادی

strawberry-milkshake

میلک شیک توت فرنگی + طرز تهیه و دستور تهیه میلک شیک توت فرنگی

میلک شیک توت فرنگی یکی از نوشیدنی های فصل بهار و تابستان است که طرف …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *