رنگها یی که از نظر طراحان دکوراسیون زیبا نیستند

زیبایی یا زشتی رنگ های مختلف موضوعی کاملا شخصی و سلیقه ای میباشد.اما طراحان و محققان استرلیایی طبق تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدند که طراحان دکوراسیون چند رنگ را به نوان بدتری رنگها معرفی کرده اند:

رنگها1

اولین رنگ صورتی یخی یا همان یاسی
طراحان دکوراسیون به این رنگ صورتی خاموش لقب میدهند چون این رنگ کدر و مرده میباشد ، اما فراموش نکنیم این رنگ در ترکیب با دیگر رنگها بسیار زیباست .اما استفاده آن بعنوان رنگ غالب از دید طراحان پیشنهاد نمیشود.

رنگها2

دومین رنگ زرد روغنی
زرد روغنی در بین عموم مردم یک رنگ پر هیجان و انرژی بخش معرفی میشود اما بهتر است بدانید اگر این رنگ بیش از حد در دکوراسیون بکار گرفته شود باعث ایجاد اضطراب و تنش میشود .اگر قصد استفاده از این رنگ را دارید بهتر است آن را بعنوان رنگ قالب بکار نبرید و حتما در کنار این رنگ از رنگها ی مکمل نیز استفاده کنید.

رنگها3
قرمز خشخاشی یا قرمز گلی
رنگی که شاید بسیار دوست داشتنی بنظر برسد اما استفاده آن در بخش های زیاد دکوراسیون باعث ایجاد خشم و کینه میشود و ذهن انسان را تحریک میکند ،از این رو این رنگ جزء رنگهای بد از نظر روانشناسان و طراحان دکوراسیون معرفی میشود.

رنگها 4
صورتی هلویی
درست است شاید برای شما هم تعجب آور باشد که چرا این رنگ جزء این دسته است.اما از نطر روانشناسان دیده شدن این رنگ به صورت پی در پی باعث میشود تا خلق و خوی افراد با گذشت زمان تغییر کند ،اما این نکته را هم بیاد داشته باشید استفاده از این رنگ در گوشه کنار های دکوراسیون بسیار زیباست.

رنگها 5
نارنجی
این رنگ هیجان بخش و تحریک کننده به این علت جزء رنگ های بد قرار میگیرد که به شدت اشتهای انسان را تحریک میکند و باعث به خطر افتادن سلامت انسان میشود از این رو پزشکان رنگ نارنجی را دشمن معده بشمار می آورند.

رنگها 6

لجنی
این رنگ لقب زشت ترین رنگ را در دنیای دکوراسیون را دارد،این رنگ بعلت ایجاد حس دلمردگی و دلسردی باعث ایجاد افسرگی میشوند.شرکت های خارجی تولید کننده سیگار از این رنگ برای بسته بندی سیگار استفاده میکنند تا شاید حس بازدارنگی را در آنها بیدار کنند.

منبع : دکور مد
دکوراسیون و انتخاب سه رنگ برتری که به شدت مورد توجه طراحان هستند

Save

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *