دوران حاملگی

دوران حاملگی مراقبت های این دوران

دوران حاملگی یکی از حساس ترین بازه های زندگی یک خانم است چرا که علاوه بر مراقبت از مادر و جنین در حفظ سلامتی هر دو کمک بسیار زیادی خواهد کرد و مادر و جنین را از آسیب های جدی دور می کند .

دوران حاملگی 1

حفظ سلامت مادر و جنین در دوران حاملگی

در این دوران تغذیه مادر بسیار مهم است بهتر است از غذاهای ارگانیک و تازه استفاده شود سبزیجات و میوه های تازه و استفاده از گوشت ، مرغ و ماهی به رشد بهتر جنین کمک زیادی خواهد کرد .

اگر زیر نظر پزشک خود و با مشورت وی بتوانید روزانه ۳۰ الی ۶۰ دقیقه ورزش کنید . پیاده روی در هوای سالم را در برنامه های هفتگی خود بگنجانید . روزانه ۴۰۰ میکرو گرم  اسید فولیک مصرف کنید .زیر نظر پزشک خود واکسن های مربوط به دوران بارداری را در زمان مشخص شده استفاده کنید .

کشیدن سیگار، نوشیدن الکل و مصرف دارو ها را متوقف کنید. از قرار گرفتن در برار دود سیگار پرهیز کنید .

یش از مصرف  هر دارویی حتما با پزشک خود مشورت کنید  . ماهی ، مرغ و  گوشت پخته نشده  یا کم پخته را استفاده نکنید.در مصرف نوشیدنی های کافیین دار زیاده روی نکنید .

مصرف مارچوبه در دوران بارداری بسیار توسیه می شود این گیاه سر شار از آهن است و به رشد کودک و حفظ سلامت مادر کمک بسیاری می کند .

مصرف ویتامین C را فراموش نکنید این ویتامین بدن جنین و مادر را در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی های مختلف محافظت می کند .

مصرف بادام تازه برای مادران باردار بسیار توصیه شده است . تحقیقات نشان داده که مادران بارداری که روزانه ۳ عدد بادام مصرف می کنند . فرزندانشان کمتر دچار آلرژی و بیماری آسم می شود .

برای داشتن کودکی با پوست خوب و معده ای قوی روزانه یک فنجان ماست بخورید

دوران حاملگی 2

 

 

منبع : دکور مد

 

 

مطلب پیشنهادی

تکنیک هایی برای رنگ کردن ابرو

رنگ کردن ابرو شاید برای شما راحت باشد و هر وقت بخواهید مشغول رنگ کردن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *