خوکچه هندی را چگونه نگهداری کنیم ؟آیا خوکچه هندی نجس است ؟

خوکچه هندی و معرفی این حیوان

خوکچه هندی نام حیوان جونده ای است که امروزه به عنوان یک حیوان خانگی شناخته شده است.این حیوان دارای اصالت انگلیسی است که انگلیسی ها آن را با نام ” خوک گینه “می شناسند .شاید همیشه این سوال وجود داشته باشد که خوکچه هندی چرا به این نام شناخته شده است .جالب است بدانید که خوکچه هندی هیچ ارتباطی با حیوان خوک و کشور هندوستان ندارد .
این حیوان خانگی بامزه وزنی حدودا بین ۷۰۰ گرم تا ۱۲۰۰ گرم دارد و طول آن بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر است .این حیوان برعکس بسیاری از حیوانات دم ندارد .پاهای جلویی دارای چهار انگشت است و پاهای عقب آن دارای سه انگشت است .
این حیوان طول عمری بین چهار تا پنج سال دارد .اما اگر شرایط و محیط مناسبی برای رشد و زندگی داشته باشد تا ۸سال عمر می کند .

خوکچه هندی 1

خوکچه هندی 2

غذای خوکچه هندی

این حیوانات دارای حافظه خوبی است .و جای غذا و خوراکی خود را به راحتی به یاد می آورد این موضوع مسئله خوبی برای آموزش و تربیت این حیوان است .خوکچهای هندی بسیار ترسو هستند و به سرعت فرار می کنند اما در مواردی که توسط خوکچه هندی دیگری مورد حمله قرار بگیرند شروع به دعوا و گاز گرفتن گوش های یکدیگر می کنند و موهایشان را پف می کنند و شروع به جیغ زدن می کنند .در مواقع شدید تر به هوا پرتاب می شوند .

خوکچه ها دارای دندان های قوی و قدرتمندی هستند که در طول زندگی همواره در حال رشد است و به راحتی گیاهان سفت و سخت را می جوند .این حیوانات معمولا از تمام میوه ها و سبزیجات تغذیه می کنند و به یونجه های خشک شده بسیار علاقه دارند خوکچه ها معمولا آب را به صورت مستقیم نمی نوشند و آب مورد نیاز بدن خود را از طریق سبزی ها و میوه ها تامین می کنند .کاهو بهترین گزینه برای مصرف و تامین اب بدن این حیوان است .اگر خوکچهای هندی را از بچگی به غذای خاصی عادت بدهید در سن بلوغ و بزرگ سالی نمی توانید این عادت را تغییر دهید . پس بهتر است از همان اول با یک برنامه و عادت غذایی مناسب این حیوان را اموزش دهید .

خوکچه هندی 3

خوکچه هندی 4

خوکچه هندی 5

قیمت خوکچه هندی

خوکچه ها با توجه به نژاد ، جنسیت شان و سن  در بازار بین قیمت ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به فروش می رسند .

خوکچه هندی 9

خوکچه هندی 10

خوکچه هندی 12

آیا خوکچه هندی نجس است؟

به طور کلی در بین حیوانات فقط سگ و خوک نجس هستند و مابقی حیوانات پاک هستند .  نگهداری آنها مثل خرگوش و سنجاب مانعی از نظر دینی و شرعی ندارد ،خوکچه ها  حیوانات  گوشت حرامی هستند و ادرار و مدفوع این حیوان حرام است و اگر مو ، کرک ، آب دهان این حیوان روی فرش یا لباس نمازگزار ریخته شود نمازش باطل است.

خوکچه هندی 15

 

منبع : دکور مد

 

مطلب پیشنهادی

میز ناهار خوری

دی ایران فروشگاه آنلاین میز های تلویزیون،ناهار خوری،کنسول + قیمت

در فروشگاه آنلاین دی ایران مشکل کم تنوعی و گرانی مبل و انواع میزهای ناهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *