خورش کرفس مجلسی

خورشت کرفس یکی از غذاهای اصیل ایرانی است و به دلیل فیبر بالایی که دارد، یک غذای اصلی مفید محسوب می‌شود. اگر دستور پخت این خورش به درستی رعایت شود و غذا خوب جا بیفتد، به یکی از خوشمزه‌ترین خورشت‌های مجلسی تبدیل می‌شود. با ما در این آموزش آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش کرفس مجلسی آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: خورش کرفس با مرغ

می توانید بخوانید: خورش کرفس با گوشت

مواد لازم برای کرفس مجلسیمقدار لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتینیم کیلو
پیاز متوسط۱ عدد
کرفس۶۰۰ گرم
جعفری خشک۱ پیمانه
نعناع خشکنصف پیمانه
پیاز داغ۵ قاشق غذاخوری
آبلیمو۱ قاشق چای خوری
نمک و زرد چوبه و فلفلبه مقدار لازم

خورش کرفس مجلسی

می توانید بخوانید: خورش کرفس با لوبیا

می توانید بخوانید:  خورش کرفس

طرز تهیه خورش کرفس مجلسی

مرحله اول

پیاز های خرد شده را درون قابلمه می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم و با مقداری روغن تفت می دهیم . سپس گوشت خورشتی خرد شده را اضافه میکنیم و دوباره تفت می دهیم . بعد فلفل سیاه و زرد چوبه را اضافه میکنیم و به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله دوم

سپس به اندازه یک لیتر آب جوش اضافه میکنیم ( آب باید به حدی باشد تا روی گوشت ها را بپوشاند) و شعله را زیاد می کنیم تا خوب بجوشد . وقتی جوشید کفی که روی خورشت تشکیل می شود را با قاشق خارج کنید و شعله را کم کنید تا گوشت نیم پز شود.

مرحله سوم

در این فاصله که گوشت می پزد شما درون یک تابه بزرگ مقداری روغن بریزید و کرفس های خرد شده را درون تابه بریزید . تابه را روی حرارت قرار دهید و تفت دهید تا از حالت سفتی خارج شود.

بعد از اینکه کرفس نرم شد جعفری و نعنا خشک را اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه با کرفس تفت دهید.(بیشتر تفت ندهید چون مزه خورشت تلخ می شود)

مرحله چهارم

بعد از اینکه گوشت نیم پز شد کرفس تفت داده شده را به گوشت ها اضافه میکنیم . حال نمک را در اضافه میکنیم و مقداری هم می زنیم و سپس درب قابلمه را می گذاریم . اجازه می دهیم با شعله متوسط حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه مواد بجوشند.

مرحله پنجم

پیاز داغی که از قبل آماده کرده ایم را در این مرحله به خورشت کرفس اضافه میکنیم . ۱۵ دقیقه دیگر اجازه می دهیم تا مواد در کنار یکدیگر بجوشند و مزه های آنها ترکیب شود.بعد از گذشت این مدت خورشت شما آماده است و می توانید شعله را خاموش کنید  .حالا آبلیمو را روی خورشت بریزید و بعد از ۵ دقیقه خورشت را سرو کنید.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *