خورش داوود پاشا

خورش داوود پاشا یکی از معروف ترین خورش های کشور ترکیه است که در کشور عزیزمان ایران هم طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این خورش  شباهت زیادی به خورش فسنجان دارد. خورش داوود پاشا علاوه بر شباهت ظاهری در مواد هم شباهت زیادی به خورش فسنجان با گوشت قلقلی دارد. این خورش خوشمزه از گوشت چرخ کرده ، پیاز ، نعناع و رب انار تشکیل می شود و طعمی ملس یا ترش دارد. با ما در این آموزش آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش داوود پاشا آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: خورش خلال بادام
مواد لازم برای خورش داوود پاشامقدار لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
رب انار۲ قاشق غذاخوری
نعناع تازه یا خشک۲ قاشق غذاخوری
آب جوش۲ لیوان
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

خورش داوود پاشا

طرز تهیه خورش داوود پاشا

مرحله اول

ابتدا یکی از پیازها را رنده می کنیم و با فشار دست آب اضافی اش را می گیریم، سپس پیاز آب گرفته را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد داخل کاسه را مانند مایه کباب کوبیده به خوبی ورز می دهیم تا حالتی چسبناک و منسجم پیدا کنند. پس از اینکه گوشت چرخ کرده کاملا منسجم شد به اندازه گردو از ان بر می داریم و به شکل گردو شکل می دهیم.

مرحله سوم

گوشت های قلقلی را داخل یک ظرف مناسب قرار می دهیم، سپس روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت یک ساعت، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم.

مرحله چهارم

پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و داخل تابه تفت می دهیم تا سبک شود، سپس گوشت های قلقلی را داخل تابه می ریزیم و خوب تفت می دهیم تا تمام قسمت های گوشت به صورت کاملا یکدست سرخ شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت های قلقلی سرخ شد، نعناع را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس رب انار را داخل یک لیوان آب حل می کنیم و به مواد داخل تابه اضافه می کنیم. حالا صبر می کنیم تا آب به جوش بیاید و گوشت های قلقلی مغز پخت شوند.

مرحله ششم

حالا حرارت زیر تابه را کاملا ملایم می کنیم تا خورش به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت جا بیفتد و روغن بیندازد. پس از اینکه خورش داود پاشا آماده شد آنرا داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *