خورش باقلا قاتق (باقالی قاتوق)

وقتی حرف از غذای شمالی به میان می‌آید، محال است که شما را یاد باقلا قاتق نیندازد. این خورش خوشمزه یکی از معروف‌ترین غذا‌های شمالی است که در سراسر کشور طرفداران مخصوص به خودش را دارد.باقلا قاتق با پاچ باقالا (باقالی رشتی)، شوید، تخم مرغ، سیر و غیره درست شده و طرز تهیه آن بسیار راحت است. حتی گوشت‌خوارها هم گاهی اوقات از خوردن گوشت و مرغ خسته می‌شوند و هوس یک غذای گیاهی به سرشان می‌زند. چه چیز بهتر از اینکه سراغ غذاهای محلی بدون گوشت و مرغ برویم؟ باقلاقاتق یکی از غذاهای محلی استان گیلان است که گیاهی است و ترکیبی از انواع طعم‌های جذاب است و سریع هم درست می‌شود.. با ما در این آموزش آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش باقلا قاتق آشنا کنیم .

مواد لازم برای خورش باقالی قاتوقمقدار لازم برای ۴ نفر
پاچ باقلا۳۰۰گرم
تخم مرغ 3 عدد
شوید خشک۱ قاشق غذا خوری
کره یا روغن زیتون  100 گرم
سیر کوبیده شده 4 حبه
آب   1 لیتر
دارچین ،نمک ، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

خورش باقلا قاتق

طرز تهیه خورش باقلا قاتق (باقالی قاتوق)

اگر از باقلای تازه محلی استفاده می کنید، نیاز به خیس خوردن ندارد، ولی نوع خشک آن احتیاج به خیس خوردن دارد. حتما باقلا را از شب قبل خیس کنید تا پوست آن راحت جدا شود.

پوست باقلا را جدا کنید و به همراه کمی روغن یا کره تفت دهید .بعد از کمی تفت دادن باقلا ،سیر کوبیده شده ,شوید و کمی زردچوبه و نمک  را هم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خوب تفت بخورند.

سپس یک لیتر آب روی آنها بریزید تا باقلا نیم پز شود و وقتی آب داخل  باقلا به جوش آمد تخم مرغ ها را به آنها اضافه میکنیم .تخم مرغ را نباید داخل غذا هم بزنید. تخم مرغ ها باید کاملا  پخته شوند و نباید  در غذا هم زده شوند .در پایان پخت باقلا هم میتوانید آن را با کمی دارچین و نمک خوش عطر تر و لذیذ تر کنید.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *