خواص حنا و مضرات استفاده از آن

خواص حنا و معرفی این گیاه

خواص حنا بسیار زیاد و بی شمار است.حنا گیاهی است که به صورت درختچه رشد می کند.این گیاه بومی آفریقای شمالی و اسیای جنوبی است .این گیاه که سابقه استفاده آن در کشور ها و مناطق مختلف دارای بازه و عمر طولانی است دارای خواص و جنبه های زیبایی بسیاری بوده و هست و آن را به عنوان گیاه هزار و یک خاصیت می شناسند .این گیاه دارویی برای پوست و مو استفاده می شود و همچنین در درمان مشکلات جنسی مورد استفاده بوده و هست .

خواص حنا 1

خواص حنا برای پوست صورت

حنا برای پوست به صورت موضعی و جهت درمان بیماری های قارچی استفاده می شود و درد های روماتیسم و مفصلی را تا حد زیادی درمان می کند. معمولا این گیاه را برای رفع چین و چروک و لک های پوست صورت به صورت ماسک های ترکیبی استفاده می کنند شما می توانید پودر حنا را با مقداری ماست مخلوط کرده و روی پوست به مدت کوتاهی قرار دهید تاثیر این ماسک در تداوم و تکرار در بازه های زمانی کوتاه مدت است .همچنین میتوان حنا را با خیار رنده شده و یا آب لیموی تازه نیز استفاده کرد .

خواص حنا 2

خواص حنا برای کف پا

حنا یکی از مهمترین دارو ها برای پوست کف پا است این گیاه میتواند قارچ ها و پوست های مرده کف پایه شما را لایه برداری کند بدون آنکه خراشی در پوست بوجود آورد همچنین باعث آب رسانی به پوست کف پا شده و از پوسته پوسته شدن آن جلو گیری می کند . جالب است بدانید که حنا در از بین بردن بوی بد پا بسیار موثر و قابل اطمینان است .همچنین برای کسانی که از ناحیه کف پا گرم هستند یک خنک کننده هم محسوب می شود و حرارت بدن را تنظیم و گردش خون را منظم می کند.

خواص حنا 7

خواص حنا 5
خواص حنا برای مو

حنا برای موها نیز یک معجزه گر قوی است این گیاه دارویی برای کسانی که موهایی چرب و پوست سر آن ها چرب است بسیار مناسب است حنا باعث می شود تا چربی های اضافه پوست از بین بروند و موها دیرتر چرب شوند .کسانی که از شوره و خارش پوست سر رنج می برند بهتر است تا به جای استفاده از دارو های شیمیایی از حنا استفاده کنند .همچنین استفاده مداوم از حنا باعث استحکام ریشه مو می شود و مو های شما را پر پشت و زیبا می کند .همچنین برای جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است .

خواص حنا 8

مضرات حنا

با توجه به تمام فوایدی که گیاه حنا برای ما دارد باید به این نکته نیز توجه داشت که امروزه در بازار حنا های متنوعی در بازار برای فروش موجود است که هر کدام با یک نام و بسته بندی به فروش می رسند . توجه داشته باشید که حنا را از جای قابل اطمینان و معتبر تهیه و استفاده کنید.
امروزه در بازار یک نوه حنا به نام “حنای هندی “موجود است که گفته می شود رنگی تیره و قهوه ای به موها می بخشد اما با توجه به صحبت های متحصصان پوست و مو این نوع حنا به هیچ عنوان قابل اطمینان و استفاده نیست و احتمال ریزش مو و التهاب پوستی شدیدی در بین مصرف کنندگان ایجاد می کند .

خواص حنا 9

خوردن حنا

خوردن حنا با توجه به مشورت با پزشکان صورت می گیرد و بهتر است به صورت خود سرانه از خوردن حنا اجتناب کرد .در رفع بسیاری از بیماری ها مفید بوده است که برای شما چند نمونه از بارز ترین آنها را بیان خواهیم کرد .برگ حنا برای رفع و درمان بیماری اگزما همچنین درمان اختلالات کبدی بسیار موثر است. جوشانده ی حنا برای از بین بردن جوش های دهان بسیار مفید است .

 

 

منبع : دکور مد

مطلب پیشنهادی

میز ناهار خوری

دی ایران فروشگاه آنلاین میز های تلویزیون،ناهار خوری،کنسول + قیمت

در فروشگاه آنلاین دی ایران مشکل کم تنوعی و گرانی مبل و انواع میزهای ناهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *