خشکی پوست و درمان خانگی خشکی پوست 

خشکی پوست

خشکی پوست یکی از بیماری های پوستی است که خیلی از مردم را درگیر خود کرده است .خشکی پوست به عوامل متعددی بستگی دارد ؛ اگر شما هم پوستی خشک دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

عوامل موثر در پوستی خشک بسیار زیاد است .اولین موضوع وراثت است اگر پدر و مادر شما هم از خشکی پوست رنج می برده اند شما درصد احتمال بیشتر دچار خشکی پوست می شوید . برای رفع و یا پیشگیری از خشکی پوست بهتر است از روغن های مفید مثل روغن زیتون روغن کنجد و… ویتامین D را در رژیم غذایی خود بگنجانید .

خشکی پوست 1

خشکی پوست 2

خشکی پوست 4

خشکی پوست 6

 

درمان خانگی خشکی پوست

علل زیادی موجب خشکی پوست می شوند برخی از این عدت ها عبارتند از :اختلالات تیروئید ، تغیرات آب و هوا به خصوص در فصول سرد پاییز و زمستان ، کمبود آب بدن ، گرفتن حمام داغ ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب.

با راهکار های ساده نیز می توان خشکی پوست ا درمان کرد ، حفظ رطوبت  پوست بزرگترین نکته در درمان پوست های خشک است . سعی کنید هر شب با استفاده از یک صابون مخصوص پوست های خشک صورت خود را بشویید و خشک کنید سپس با روغن های طبیعی مثل روغن کتان ، روغن بادام ، روغن زیتون ، روغن بنفشه پوست صورت خود را چرب کرده و ماساژ دهید . اجازه دهید تا روغن تا صبح روی پوست شما بماند بعد از بیدار شدن پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید بدون شک تاثیر آن بعد از سه شب خواهید دید .

خشکی پوست 90

خشکی پوست 11

ماسک برای پوست های خشک

“ماسک عسل  ، بادام  و بابونه “

  • عسل دو قاشق غذاخوری
  • روغن بادام تلخ سه قاشق غذاخوری
  • دمکرده بابونه یک سوم فنجان

مواد ذکر شده در بالا را با هم مخلوط کرده و به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه روی پوست صورت بگذارید سپس با آب ولرم بشویید . این ماسک آب رسان قوی برای پوست خواهد بود و تاثیر زیادی روی پوست های خشک خواهد داشت به صوری که با یک بار استفاده این تاثیر را احساس خواهید کرد .

خشکی پوست 22

خشکی پوست 44

منبع : دکور مد

 

مطلب پیشنهادی

میز ناهار خوری

دی ایران فروشگاه آنلاین میز های تلویزیون،ناهار خوری،کنسول + قیمت

در فروشگاه آنلاین دی ایران مشکل کم تنوعی و گرانی مبل و انواع میزهای ناهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *