حرکات اصلاحی برای درد کمر

افراد در طول زند گی خود حداقل یکبار دچار درد کمر می شوند که به دلیل فشار های زیادیست که به مهره های ستون فقرات خود وارد میکنند . اکثرآنها به دنبال راه هایی برای کاهش کمر درد خود هستندمانندیکسری حرکت اصلاحی که برای شما توضیح خواهیم داد

این کمر درد ها به جنسیت مربوط نیست و بدون عملهای جراحی و با انجام دادن یکسری حرکات اصلاحی می توان این درد ها را کاهش داد و یا از بین برد .

نشستن های طولانی مدت ، عدم فعالیت روزانه کافی، ضربه، بارداری و …. عوامل بوجود آورنده درد در ناحیه کمر هستند.

یکی از دلایل کمر درد زندگی نوین می باشد که با پشت میز نشستن برای زمان زیاد درد کمر به سراغ فرد می آید برای تجربه نکردن این درد ها می بایست عضلات کمر خود را تقویت کرد.

در اینجا سه نوع حرکت اصلاحی را معرفی کنیم که انجام آن می‌تواند به تقویت کمر کمک فراوانی بکند.

 

این تمرینات را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید تا بتوانید از مزایای آن‌ بهره مند شوید.

همچنین بخوانید : حرکات لاغری بازو و فرم دهی برای زیبایی بیشتر به همراه تصاویر آموزشی

حرکت اصلاحی گربه/گاو:

ابتدا چهار دست و پا بر روی یک زمین نرم قرار بگیرید. شما می‌توانید برای انجام این تمرین از فرش یا قالیچه کوچک استفاده کنید. حالا کار خود را آغاز کنید.

 

حرکت اصلاحی

پشت خود را به سمت سقف ببرید. سر خود را همانند شکل به سمت پایین نگه دارید و آرام باشید. در اثر این تمرین کشش ملایمی را در کمر خود احساس خواهید کرد. در مرحله بعدی، ناف خود را به سمت کف زمین ببرید و سرتان را به سمت بالا حرکت دهید. این تمرین را ۱۲ چرخه کامل انجام دهید.

همچنین بخوانید :ورزش اب كردن شكم همراه با تصاویر آموزشی برای همه ی افراد

 

حرکت اصلاحی بصورت خم شدن به سمت جلو:

بر روی دو پای خود بایستید. نفس عمیقی بکشید و دستان خود را جلوی ران قرار دهید و بازدم کنید. حالا به آرامی خم شوید، دستان خود را به قسمت پایین پا بیاورید.

 

حرکت اصلاحی
حرکت اصلاحی /خم شدن به جلو

 

در این حالت کشش ملایمی را در همسترینگ خود احساس خواهید کرد. خم شدن را در این ناحیه یا در ناحیه بالای زانو متوقف کنید. در همین حالت بمانید و سر خود را در راستای ستون فقرات نگه دارید. سی ثانیه در همین وضعیت بمانید.

حرکت اصلاحی پرنده سگ:

حرکت اصلاحی

 

این حرکت اکثر عضلات پشت بدن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در ابتدا به حالت چهار دست و پا قرار بگیرید. بازوری راست خود را به سمت جلو و پای چپ را به سمت پشت ببرید تا بدن شما خط مستقیمی را تشکیل دهد. چند لحظه بدن خود را در این حالت نگه دارید و دوباره به موقعیت آغازین خود برگردید.

 

حرکت اصلاحی

 

این تمرین را با بازوی چپ و پای راست تکرار کنید. زمانی که این حرکت را انجام می‌دهید کشش ملایمی را در کمرتان احساس خواهید کرد. مراقب باشید بازو یا پای خود را بالاتر از نیم تنه نبرید. ۱۲ بار این حرکت را انجام دهید.

برگرفته از برترینها /ی

 

مطلب پیشنهادی

میز ناهار خوری

دی ایران فروشگاه آنلاین میز های تلویزیون،ناهار خوری،کنسول + قیمت

در فروشگاه آنلاین دی ایران مشکل کم تنوعی و گرانی مبل و انواع میزهای ناهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *