برای خرید گوشی هایی که تازه وارد بازار می شوند عجله نکنید .

در مدت های مشخصی در سال برند های مختلف گوشی سعی دارند تا مدلهای جدید و مختلف گوشی های خود را وارد بازار کنند .

 

اگر نگاهی به قیمت گوشی‌های هوشمند موجود در بازار بیاندازید، متوجه خواهید شد که قیمت این دستگاه‌ها شاید فراتر از توان شما برای خرید باشد. برای خرید یک گوشی هوشمند باید تحقیقی درست و جامع را انجام دهید تا درنهایت به بهترین گزینه ممکن برسید. برای انجام این تحقیق شما ممکن است نقد و بررسی‌ها را چک کنید، مشخصات را بخوانید و شاید محصول موردنظر خود را با سایر گوشی‌های هم‌رده مقایسه کنید. تمام این موارد خوب هستند.
 برای خرید گوشی هایی که تازه وارد بازار می شوند عجله نکنید .
اما وقتی‌که این‌همه زمان را به مقایسه برای خرید یک گوشی هوشمند اختصاص می‌دهید، آیا واقعا ارزشش را دارد که برای خرید این گوشی عجله کنید و حتی جلوی مرکز فروش آن شب را به صبح برسانید؟ در مورد این قضیه با خود فکر کنید. احتمالا پاسخ شما منفی است. هرچند که حس اولین بودن در خرید یک گوشی هوشمند شاید برایتان جالب‌توجه باشد، اما آیا بهتر نیست که کمی صبر کنید؟ تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند هنوز هیچ دلیل موجهی را به ما ارائه نداده‌اند که ما باید برای محصولاتشان بی‌قراری کنیم.
نمایشگرهایی که به‌خوبی کار نمی‌کنند
گوشی گوگل پیکسل ۲ را حتما می‌شناسید. این گوشی از بدو عرضه تا به امروز با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کرده است که ازجمله مهم‌ترین این مشکلات می‌توان به نمایشگر اشاره کرد. نمایشگر گوگل پیکسل ۲ در همان روزهای اولیه عرضه با مشکلاتی از قبیل پیکسل‌های سوخته، حساسیت پایین نمایشگر و لبه‌ها و بسیاری مشکلات دیگر مواجه بود. کمپانی گوگل تمام سعی خود را به کار گرفت تا این مشکلات را مرتفع کند و اکنون می‌بینیم که این مشکلات تا حدود زیادی برطرف شده‌اند. اما آیا بهتر نبود که در ابتدا یک محصول خوب و بی‌نقص را خریداری می‌کردیم تا اینکه چشم‌انتظار گوگل برای ارائه آپدیت رفع مشکلات بمانیم؟
 برای خرید گوشی هایی که تازه وارد بازار می شوند عجله نکنید .
به‌صورت طبیعی، چنین مشکلاتی نباید در یک گوشی هوشمند در همان ابتدای عرضه وجود داشته باشد، اما دیدیم که این‌گونه بود. واقعیت این است که برخی از گوشی‌های هوشمند کمی زودتر از موعد خود به بازار عرضه می‌شوند و به‌اصطلاح خودمانی ناپخته هستند. آن داستانی که همیشه اتفاق می‌افتد این است که مشتریان متوجه مشکلات موجود در یک دستگاه می‌شوند و شرکت‌ها نیز وعده می‌دهند که این مشکلات را حل خواهند کرد. این تئوری هم خوب است و هم بد. اما با توجه به قیمت‌های بالای گوشی‌های هوشمند، آیا بهتر نیست که صبر کنیم و یک گوشی بدون نقص را از جعبه بیرون بیاوریم؟
اما این سخت‌افزار گوشی نیست که همیشه دچار مشکل می‌شود و گاهی نرم‌افزار دستگاه نیز از همان ابتدای عرضه با مشکلاتی مواجه است. بیایید در مورد بیکسبی سامسونگ صحبت کنیم. سامسونگ چنان بسیار به دستیار صوتی اختصاصی‌اش افتخار می‌کرد که یک دکمه سخت‌افزاری مخصوص این دستیار صوتی را در گلکسی اس ۸ و ۸ پلاس قرار داد. اما این گوشی به بازار عرضه شد، دستیار صوتی بیکسبی فقط در کره‌جنوبی قابل‌استفاده بود. برای سامسونگ چند ماه زمان برد که به‌تدریج این دستیار صوتی را در سایر کشورها فعال کند. اما سامسونگ وقتی این کار را انجام داد که کاربران مختلف با عصبانیت در حال گوگل کردن این سوال بودند که چگونه می‌توانند دکمه بیکسبی را تغییر کاربری دهند، حتی بعدازاینکه این دستیار صوتی در کشورشان نیز عرضه شده بود.
 برای خرید گوشی هایی که تازه وارد بازرا می شوند عجله نکنید .
در اینجا تمامی مشکلات را باید به گردن سامسونگ انداخت و خریداران اولیه این گوشی‌ها نباید مورد سرزنش قرار بگیرند. اما این یک ریسک بزرگ برای خریداران اولیه بود. هر جور که حساب کنید، بیکسبی حداقل در مقایسه با الکسا یا گوگل اسیستنت، یک دستیار صوتی خیلی خوب است. اما خریداران اولیه خانواده گلکسی اس ۸، به دلیل اشتباه سامسونگ مطمئنا شانسی عرض‌اندام به این دستیار صوتی نخواهند داد.

کاهش قیمت

کاهش قیمت شدید گوشی‌های تازه عرضه شده به بازار نیز موضوع عجیب و جدیدی نیست. برای مثال، گوشی اسنشال فون به تازگی کاهش قیمتی در حدود ۲۰۰ دلار را تجربه کرده است. کمپانی اسنشال برای راضی نگه داشتن خریداران اولیه‌اش، کدهای تخفیف ۲۰۰ دلاری ارائه داد. سایر شرکت‌ها نیز پیشنهادهایی این‌چنینی را به مشتریان خود ارائه داده‌اند اما هیچ شرکتی مجبور به این کار نیست و شما نیز به‌عنوان مشتری خیلی نباید روی ارائه تخفیف‌هایی این‌چنینی حساب باز کنید.
 برای خرید گوشی هایی که تازه وارد بازرا می شوند عجله نکنید .
فروش گوشی‌هایی که توانایی رقابت با محصولات اپل و سامسونگ را ندارند می‌تواند به یک دردسر برای کمپانی سازنده تبدیل شود. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای افزایش فروش این است که تخفیف‌هایی را بعضا هرچند کوتاه مدت به مشتریانشان ارائه دهند. اما تکلیف کسانی که پیش از ارائه چنین تخفیف‌هایی گوشی را با قیمت بالاتر خریداری کرده‌اند چه می‌شود؟ این یک ریسک است، هرچند برخی ممکن است استدلال کنند که این ریسک ارزشش را دارد. اما ازآنجایی‌که این کاهش قیمت‌ها یک امر همیشگی است، شاید این ریسک چندان هم ارزشش را نداشته باشد.

تست کنندگان بتا

گوشی‌های هوشمند حتما قبل از عرضه باید تست شوند و البته تست نیز می‌شوند. اما دیدن ده‌ها و صدها ویدئوی نقد و بررسی یک گوشی و اینکه این محصول تحت شرایط مختلف چگونه کار می‌کند لذت خاض خودش را دارد. شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند برای فهمیدن مشکلات گوشی‌های خود در شرایط پیش‌بینی‌نشده به خریداران اولیه متکی هستند. بنابراین خریداران اولیه نزد شرکت‌ها جایگاه خود را دارند و نقد وبررسی کنندگان نیز همین‌طور.
 برای خرید گوشی هایی که تازه وارد بازرا می شوند عجله نکنید .
نقد و بررسی‌ها عالی هستند، اما به‌عنوان یک نقد و بررسی کننده به شما می‌گویم که گوشی‌های هوشمند تازه خریداری شده در ۴۸ ساعت یا یک هفته اول هیچ مشکلی را از خود بروز نمی‌دهند. یک گوشی برای کار کردن در شرایط واقعی زمان زیادی را طلب می‌کند. یک گوشی هوشمند در روزهای اولیه کاملا بی‌نقص و مانند یک قهرمان است، اما وقتی کم کم اپلیکیشن‌ها نصب می‌شوند و از گوشی استفاده می‌شود، اوضاع دیگر مثل روزهای اول پیش نمی‌رود.
برای مثال، شاید نگهداری شارژ باتری دیگر مانند روزهای اول نباشد. نقد و بررسی کنندگان اولیه یک گوشی هوشمند همیشه نمی‌توانند تصویری کلی از یک محصول را به مخاطب ارائه دهند. به همین خاطر است که نقد و بررسی‌ها در طول زمان به‌روزرسانی می‌شوند.

اسیر جو نشوید!

گرفتار شدن در دام معرفی یک گوشی جدید آسان است. وقتی‌که دوست شما یک گوشی جدید را در همان ابتدای عرضه خریداری می‌کند، شاید شما هم تشویق به این کار شوید. اما پای مقدار زیادی پول در اینجا درمیان است. بنابراین شما می‌خواهید مطمئن شوید که نه تنها بهترین گوشی ممکن را خریداری کرده‌اید، بلکه این خرید را نیز در زمان درست انجام داده‌اید. بنابراین این مورد اهمیت دارد که قبل از خرید یک گوشی، تصویری کلی از آن به دست آورید.
 برای خرید گوشی هایی که تازه وارد بازرا می شوند عجله نکنید .
برای مثال، به تاریخچه گوشی‌های هوشمند و به‌خصوص قیمت آن‌ها نگاه کنید. ما می‌دانیم که برخی از شرکت‌ها عادت دارند بعد از چند هفته، قیمت محصولات خود را کاهش می‌دهند. همچنین برخی شرکت‌ها نیز بعد از عرضه یک گوشی، مجددا شش ماه دیگر یک گوشی جدید را به بازار عرضه می‌کنند. نمونه‌های ارتقا یافته ممکن است فقط در برخی ویژگی‌های کوچک با نمونه قبلی خود تفاوت داشته باشند. بنابراین لازم است که قبل از خرید از یک برند، تاریخچه عرضه محصولات آن را بررسی کنید.

مراقب باشید

خریداران اولیه یک گوشی باید بدانند که اولین بودن در خرید محصولات یک شرکت ممکن است ریسک‌هایی را به دنبال داشته باشد. زیرا یک محصول در همان ابتدای عرضه ممکن است با مشکلاتی مواجه باشد و در طول زمان مشکلات آن برطرف شوند.انسان‌ها به طور طبیعی دوست دارند که بروزترین و بهترین وسیله موجود را خریداری کنند و بعدازآن احساس نارضایتی می‌کنند. اما وقتی‌که قیمت یک گوشی تا چند صد دلار کاهش یافته است، این پشیمانی سودی برایتان ندارد.
 برای خرید گوشی هایی که تازه وارد بازرا می شوند عجله نکنید .
نظر شما چیست؟ شما نیز معمولا عادت دارید که یک گوشی را در همان روزهای اولیه عرضه خریداری کنید؟
برگرفته از برترینها/ی

مطلب پیشنهادی

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک و نکات مهمی که حتما باید بدانید

تزیین و دکوراسیون خانه کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت اصول دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *