بارداری هفته به هفته چیست و به چند دسته تقسیم می شود ؟

بارداری هفته به هفته چیست؟

شاید شما هم جزء بانوانی باشید که باردار هستید و یا قصد باردار شدن را در آینده دارید .نگرانی ها و دغدغه های این دوره از زندگی برای خانم ها کم نیست اما با داشتن آگاهی و علم کافی می توان بهتر تصمیم گرفت تا هم خود خانم و هم جنین از صدمات و آسیب ها دور بمانند.

در طول دوران بارداری بدن شما تغییرات زیادی خواهد داشت چرا که روز به روز جنین شما در حال رشد و تکامل است و بدن شما در حال آماده کردن این بستر برای جنین است .

بارداری هفته به هفته به طور کلی به  سه بخش : سه ماهه اول، سه ماهه دوم و سه ماهه سوم بارداری تقسیم خواهد شد .

بارداری هفته به هفته 1

 

بارداری هفته به هفته 4

سه ماهه اول در بارداری هفته به هفته

سه ماهه اول بارداری در واقع همان  هفته یکم تا هفته سیزدهم بارداری می باشد . از شروع هفته اول  لقاح و لانه گزینی و تقسیم سلولی و بعد  رویان ایجاد خواهد شد. رویان  دو لایه سلولی  می باشد که منشأ ایجاد تمام  قسمت ها و اعضای بدن جنین در طول این دوره است . رویان سرعت بالایی در رشد دارد و به جنین تبدیل می شود اندازه جنین در روزهای اول به اندازه ی یک دانه لوبیا  می باشد ، جنین در همان اوایل تشکیل شدن در حال تکان خوردن  است . قلب  او به سرعت شکل گرفته و می تپد ،  روده ها در حال تشکیل و تکامل بوده و قسمت مردانه و یا زنانه جنین به همراه پلک ها، دهان و بینی جنین  در سه ماهه اول شکل می گیرد .

بارداری هفته به هفته 5

سه ماهه دوم بارداری در بارداری هفته به هفته

سه ماهه دوم بارداری از هفته چهاردهم تا هفته بیست و هفتم می باشد . در اوایل  سه ماهه دوم بارداری ، طول جنین حدود ۹ الی ۱۰  سانتی متر و وزنش  او ۴۰الی ۵۰ گرم است . در این مرحله حتی اثر انگشت جنین شکل می گیرد ، قلب جنین  ۲۵ لیتر خون در طول شبانه روز پمپاژ خواهد کرد. بعد از گذشتن چند هفته دیگر اسکلت جنین  محکم تر و کامل تر شده و از حالت  به استخوانی تبدیل خواهد شد . بعد از این مراحل جنین روز به روز بیشتر از حس شنوایی خود استفاده می کند . در این روز ها تکان خوردن جنین هر چند کم برای مادر محسوس تر و قابل لمس تر خواهد بود .

سه ماهه دوم بارداری در بارداری هفته به هفته

سه ماهه سوم بارداری در بارداری هفته به هفته

سه ماهه سوم بارداری از هفته بیست و هشتم تا هفته چهلم بارداری می باشد. در همان اوایل این دوره وزن جنین به یک کیلوگرم می رسد . او هم اکنون قادر به انجام تمامی کار هایی است که یک انسان عادی می تواند انجام دهد برای مثال می تواند بشنود ، لمس کند ، و حتی پلک بزند . در سه ماه ی سوم بارداری پوست جنین شروع به جذب چربی بیشتر می کند تا پوست چروک خود را صاف تر کند . ناخن های دست و پا رشد می یابند و موهای واقعی مانند نوزاد بر روی سر ایجاد می شود.

 

سه ماهه سوم بارداری در بارداری هفته به هفته

 

منبع : دکور مد 

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *