اهمیت نکات آرایشی و بهداشتی برای مراقبت از پوست صورت آقایان

آقایان به اندازه ای که خانم ها به پوستشان اهمیت می دهند به پوست خود اهمیت نمیدهند شاید دلیل این بی اهمیتی باورهای اجتماعی و فرهنگی غلطی باشد که در بین عموم مردم رایج است. اما باید بدانید که اهمیت و رسیدگی به پوست فقط مخصوص خانم ها نیست و پوست آقایان هم نیاز به مراقبت و توجه دارد .. برای همین منظور در این مقاله به شما کمک میکنیم تا با نکات بهداشتی  پوست خود را سالم و صاف نگه دارید:تشخیص نوع پوست

یکی از مهمترین کارها این است که وسایل و محصولات بهداشتی متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید، پس باید بدانید پوستتان از چه نوعی است.  روشی ساده برای انجام این کار وجود دارد.صورت خود را با پاک کننده نسبتا ملایم کاملا بشویید واجازه دهیدتا خشکش شود، و پنج الی دقیقه منتظر بمانید. سپس به مدت چند دقیقه یک تکه کاغذ سفید را روی صورت خود چند ثانیه نگه دارید نگه دارید، بعد کاغذ  را نگاه کنید: اگر کاغذ کاملا خشک بود، شما پوستی خشک و حساس دارید، اگر روی کاغذ لکه چربی دیدید، پوست شما از نوع پوست های  چرب است و اگر کاغذ فقط کمی مرطوب بود پوستتان بین خشک و چرب هستید. پاک کننده صورت خود را با در نظر گرفتن نتیجه  این تست انتخاب کنید.

بهداشتی 2

بعضی از آقایان وقتی به سراغ محصولات مراقبت از پوست می روند، چون چیزی مخصوص خود ندارند از لوازم دیگر افراد خانواده استفاده می کنند . و خیلی هم خوشحال و خرسند میشوند که به پوست خود اهمیت زیادی داده اند! آیا  این روش روشی صحیح است؟جواب خیر است، بین پوست آقایان و خانم ها تفاوت هایبسیار زیادی وجود دارد. پوست مردها دارای غدد چربی بیشتری است، و نسبت به پوست خانم ها  دارای بافت سفت تری است. پس با در نظر گرفتن این تفاوت ها باید وسایل بهداشتی استفاده کنید که برای پوست آقایان درست شده است.

 

بهداشتی 1

 

منبع: دکورمد

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *