آکنه یا جوش را چگونه ایجاد می شود ؟و راه های پیشگیری از آن چیست؟

ایجاد آکنه یا همان جوش بر روی پوست صورت دلایل مختلفی دارد یکی از این دلایل مهم ایجاد آکنه یا جوش استرس یا اضطراب است .که باعث ایجاد یا تشدید بروز آن می شود خواب شبانه کافی هم تاثیز مهمی بر ایجاد و تشدید آکنه و جوش دارد طی تحقیقات انجام شده به ازای هر یک ساعت خواب شبانه ای که شما از دست بدهید ۱۴ درصد احتمال ایجاد آکنه یا جوش در شما افزایش می یابد.

یکی از راه های اینکه شما یک خواب آرام و با کیفیت داشته باشید و  پوستی بدون جوش داشته باشید این است که دمای اتاق خواب یا مکان استراحت خود را بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سلیوس نگه دارید.

آکنه 444

اگر در رژیم غذایی خود از مواد غذایی استفاده می کنید که بسیار شیرین هستید تعجب نکید که بعد از گذشت مدتی حتما دچار آکنه و جوش و سایر مشکلات پوستی خواهید شد.

مواد غذایی شیرین باعث افزاش انسولین در خون می شوند و رشد سلول ها را کند یا حتی متوقف خواهند کرد توقف رشد سلول های پوستی باعث می شود تا منافذ پوستی شما بسته شوند و غدد چربی را افزایش می دهند و در پی این فرایند ایجاد آکنه و جوش های چرکی بسیار بالاتر می رود.

آکنه 33

پیشنهاد بیشتر متخصصان پوست این است که مصرف سبزیجات و غلات ها را افزایش دهید اما در عوض مصرف قند و شکر و مواد شیرین مصنوعی را به طور کامل متوقف کنید .

آکنه 11

یکی از راه های جلوگیری از ایجاد جوش یا آکنه این است که حتما ورزش کنید انجام ورزش به کاهش استرس در شما کمک میکند علاوه بر آن باعث بالا رفتن گردش خون میشود و اکسیژن بیشتری به سلول های پوست شما میرسد و مواد زاید و مضر راحت تر از بدن شما دفع می شوند .البته انجام ورزش باعث ایجاد عرق میشود و حتما باید بعد از ورزش دوش بگیرید و گرنه نتیجه ای غکس خواهید گرفت.

منبع : دکورمد

قفسه ها و شلف ها برای ایجاد فضای بیشتر در دکوراسیون آشپزخانه

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *