خورش آلو اسفناج مجلسی

اسفناج یکی از مغذی‌ترین سبزیجات است و طعم بسیار قوی و خوشمزه‌ای دارد. در آشپزی ایرانی غذا‌های متنوعی با اسفناج تهیه می‌شود که بهترین و محبوب‌ترین آن‌ها خورش آلو اسفناج است. این خورش یکی از خورش‌های اصیل ایرانی است؛ یک غذای مجلسی که جلوه‌ای خاص به میز هر مهمانی می‌دهد. باتوجه به ذائقه‌های مختلف می‌توان خورش آلو اسفناج را با مرغ، گوشت قرمز و حتی بوقلمون هم تهیه کرد که همگی بسیار خوشمزه هستند. با ما در این آموزش آشپزی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش آلو اسفناج مجلسی آشنا کنیم .

می توانید بخوانید: خورش آلو

می توانید بخوانید: خورش آلو اسفناج با مرغ

مواد لازم برای خورش آلو اسفناج مجلسیمقدار لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
اسفناج۵۰۰ گرم
تره۲۰۰ گرم
سیر۲ حبه
پیاز۲ عدد متوسط
آلو خورشتی۲۰۰ گرم
مغز گردو۲۰۰ گرم
رب اناربه مقدار لازم
نمک ،فلفل سیاه، زردچوبه و روغنبه مقدار لازم

خورش آلو اسفناج مجلسی

می توانید بخوانید: خورش آلو اسفناج

می توانید بخوانید: خورش آلو با مرغ

طرز تهیه خورش آلو اسفناج مجلسی

مرحله اول

ابتدا یکی از پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا نرم و شفاف شود، سپس مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و پس از یک دقیقه تفت دادن گردو را چرخ یا آسیاب می کنیم و اضافه می کنیم.

مرحله دوم

اضافه کردن گردو به این خورش اختیاری است ولی باعث می شود خورش شما خیلی خوشمزه تر شود. پس از کمی تفت دادن گوشت خورشتی را خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. گوشت خورشتی را تا زمانی که تغییر رنگ بدهد تفت می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه ۴ لیوان آب جوش اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت بپزد. در حین پخت گوشت پیاز دیگر را به صورت نگینی خرد می کنیم و در یک تابه جداگانه با روغن تفت می دهیم تا پیاز داغ کاراملی شود.

مرحله چهارم

سیر را هم له می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم، سیر را نیاز نیست زیاد تفت دهیم. فقط در حدی تفت می دهیم که عطر سیر بلند شود. در ادامه تره و اسفناج را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

می توانید بخوانید: خورش اسفناج

مرحله پنجم

چند دقیقه اسفناج و تره را تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. حالا باید زمانی که گوشت نیم پز شد سبزیجات را به آن اضافه کنیم. حالا باید منتظر جا افتادن خورش باشم.

مرحله ششم

زمانی که آب خورش نصف شد رب انار را داخل نصف استکان آب جوش حل می کنیم و مقداری نمک و فلفل سیاه هم اضافه می کنیم، سپس به قابلمه خورش اضافه می کنیم. آلو ها را به مدت ۱۵ دقیقه در آب سرد می خیسانیم.

مرحله هفتم

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش، به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا خورش به روغن بیفتد. به هیچ وجه این خورش را با آب زیاد سرو نکنید، این خورش به صورت کم آب سرو می شود. در پایان خورش را به همراه برنج سرو کنید.

مطلب پیشنهادی

خورش ناردون

خورش ناردون

خورش ناردون یکی از انواع خورش های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *