آشنایی با تاریخچه برند کوکو شنل و بنیان گذار این برند محبوب

“کوکو شنل ” یا همان “گابریل شنل ”   طت .راح و بنیانگذار برند “کوکو شنل ” است.

در سال ۱۸۸۳ در شهر ” سومز ” فرانسه دختری در خانواده ای بسیار فقیر به دنیا آمد . متاسفانه او در سن ۱۲ سالگی مادرش را از دست داد و برای گذراندن امور زندگی اش به خیاطی روی آورد .

گابریل  در یک خیاطی کار میکرد و همه او را “کوکو” نامیده بودند در آن زمان کوکو لباس ها را با ظرافت و زیبایی خاصی مطابق با مد آن دوران برای مشتریانش میدوخت با این تفاوت که لباس های آن دوره به گونه ای بود که زنان در آن احساس راحتی نمیکردند  ، اما کوکو آنها را به گونه ای طراحی می کرد و میدوخت که تمام مشتریان شیفته زیبایی در کنار راحتی آنها میشدند.او پس از سالها زحمت توانست اولین فروشگاه خود را در سال ۱۹۱۰ افتتاح کند .

شنل 8

او کلاه هایی زیبا با نام “شنل مدز ” را طراحی و تولید میکرد که اولین محصول این فروشگاه شد و با نتایج  و استقبال چشمگیری در میام زنان فرانسوی و بسیاری از اشرف زادگان پاریسی و حتی زنان بازیگر فرانسوی شد .و کم کم  جایگاه و نام خود را در شهر فرانسه گوش زد کرد.

شنل در سال ۱۹۲۶ پیراهن  های شیک  و مجلل مشکی رنگی را به بازار ارائه کرد که باعث شد توجه تمام رسانه ها را به خود جلب کند.در سال ۱۹۳۱ موفق شد طراحی و دوخت تمامی لباس های زنان هالیوودی را بر عهده بگیرد.

شنل توانست در سال ۱۹۳۵ به اوج قدرت و شکوفایی خود برسد اما ۱۰ سال بعد با آغاز جنگ جهانی دوم بسیاری از شعب شنل تعطیل شد.اما گابریل ۹ سال بعد از جنگ جهانی دوباره شعب فروشگاه ها را رونق و مشغول به کار کرد این در حالی بود که او در سن ۷۱ سالگی بود.

شنل 7

شنل 2

شنل 1

منبع : دکور مد 

گلچینی از شیک ترین مدل جواهرات برند De Laur

لاک برای آغاز سال نو میلادی و جشن کریسمس

مطلب پیشنهادی

کفش نوزاد گلدار

بازار کفش نوزاد در نقاط مختلف تهران بهمراه تصاویر مدل های متنوع از این محصول

بازار کفش نوزاد برای افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار جذاب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *